مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: تکریم از خانواده های شهدا و ایثار گر امری ضروری است.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام پرویز ولی زاده امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن شماره دو استانداری مازندران برگزار شد،با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت:قهرمانان بدلی را جایگزین قهرمانان واقعی نکنیم.

وی با تاکید بر تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران  افزود: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده بقا و استمرار نظام اسلامی است و شخص رئیس جمهور خود را مقید می داند که هر هفته به دیدار خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران رفته و از آنها دلجویی کند.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: این دولت خدمت به خانواده های شهدا و ایثارگران را افتخار خود می داند.

وی افزود:تا کسی به ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت باور و ایمان قلبی نداشته باشد و از جنس خود آنان نباشد اراده ای برای خدمت به این قشر در او ایجاد نخواهد شد.

حجت الاسلام ولی زاده ادامه داد:دولت یازدهم تنها 2 ماه پس از روی کار آمدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که سال 90 تصویب شده و سال 91 به رئیس جمهوری وقت ابلاغ شده بود را اجرایی کرد.

حجت الاسلام ولی زاده یادآور شد: این قانون تنها برای چهار سال به صورت آزمایشی تصویب شده بود و اگر توسط دولت یازدهم اجرایی نمی شد در سال 94 باطل شده و امکان دائمی کردن آن وجود نداشت.

وی اضافه کرد: اجرای این قانون تحول بسیار بزرگی در خدمات رسانی به ایثارگران ایجاد کرد و پرداخت 100 درصد هزینه درمان تمامی ایثارگران کشور تنها یک بند از این قانون است.

حجت الاسلام ولی زاده افزود: پرداخت معوقات خانواده های شهدا که از سال 89 همچنان باقی مانده بود توسط دولت تدبیر و امید 4 هزار میلیاردتومان به این خانواده ها پرداخت شد.

وی به دیدار رئیس جمهور از 120 هزار خانواده ی شهدا اشاره کرد و گفت:سرکشی و دیدار از خانواده های شهدا امری لازم بوده که باید در دستور کار همه ی مسئولین قرار گیرد.

حجت الاسلام ولی زاده با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت  همچون تاسوعا و عاشورا در جامعه نهادینه شود ادامه داد: مردمی کردن یادواره شهدا و نهادینه شدن آن در جامعه ضروری است.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری  با اشاره بر آشنا سازب افراد با زندگی شهدا و ایثارگران بر ضرورت انتشار زندگی نامه ی شهدا و ایثارگران در قالب کتاب در ادارات تاکید کرد.

وی  با اشاره به عملکرد محمد اسلامی استاندار مازندران و توجه ویژه ایشان به خانواده های شهدا و ایثارگر افزود: استاندار مازندران طی پنج ماه 400 ملاقات حضوری با خانواده ی شهدا داشت .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.