به گزارش ایرنا، محمدتقی ایرانی سه شنبه در نشست ستاد هفته دفاع مقدس این استان افزود: امروز باید از وضعیت ایثارگران مطلع باشیم تا آن ها هیچ گاه به فراموشی سپرده نشوند.
وی افزود: کشورهایی که قدر گذشته ها را بدانند همیشه پیروز هستند، آنانی که قدر رزمنده های خود را می دانند قدرتمند خواهند ماند.
وی اظهار کرد: توجه به رزمنده ها، ایثارگران و خانواده های شهدا در جامعه وجود دارد، اما باید بیشتر تقویت به نوعی که به گفتمان ملی تبدیل شود.
وی اشاره ای به کشور آمریکا کرد و گفت: در این کشور وزارت خانه ای وجود دارد که مهم ترین است که آن شامل وزارت خانه کهنه سربازان است، ما چنین وزارت خانه ای نداریم.
ایرانی بر نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: با وجود اینکه سازمان هایی مرتبط با رزمندگان و ایثارگران داریم اما همچون آنان وزارت خانه مستقلی در این خصوص نداریم.
وی گفت: برای تجلیل از سربازان گذشته و شناسایی وضعیت آنان در زمینه های مختلف باید اقدامات جدی برداریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: برای دفاع از میهن، ارزش ها، اسلام، نظام و انقلاب جوانانی از تمام هستی خود گذشتند، امروز تجلیل از این افراد و خانواده های آنان وظیفه ما است.
ایرانی با بیان اینکه جنگ هیچ گاه تمام نخواهد شد گفت: با توجه به پیرامون منطقه و وجود جنگ در بیشتر کشورها ما باید هوشیار باشیم و بدانیم که دشمن دست از دشمنی خود بر نداشته است، حتی جنگ ها پیچیده تر نیز شده اند.
وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس یک کشور با حمایت پنهانی سایر کشور ها به خاکمان تجاوز کرد اما هم اکنون تجاوز ها آشکارا و پیچیده تر شده اند.
وی اظهار کرد: دشمنان هر روز توطئه جدیدی دارند هم‌اکنون باید هوشیار باشیم و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگاه داریم چرا که دشمنان تاکنون از این فرهنگ ترسیده اند.
در این جلسه دستگاه های مختلف برنامه های هفته دفاع مقدس دستگاه مربوطه خود را تشریح کردند.
3007/ 6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.