به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در این نشست با بیان این که تاکنون نتوانستیم حمایت های مناسبی از ورزشکاران جانباز و معلولین داشته باشیم ، گفت : خوشبختانه در بودجه سال 97 چشم انداز حمایتی امیدوار کننده ای تعیین شده است .
حبیب حسن زادگان افزود : متاسفانه در چند سال گذشته به دلیل شرایط نامناسب منابع مالی ورزش کشور نتوانستیم از هیات های ورزشی استان به خصوص هیات ورزش جانبازان و معلولین حمایت شایسته داشته باشیم .
وی با بیان اینکه ورزشکاران جانباز و معلول هم از لحاظ حرفه ای و هم از لحاظ حقوق شهروندی نیازمند حمایت مناسب هستند ، گفت : دولت در بودجه ورزش و جوانان سال 97 مشوق های امید بخشی را فراهم کرده است .
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تاکید کرد : همه دستگاهها نسبت به حمایت ورزش جانبازان و معلولین چه از لحاظ مالی و چه معنوی باید احساس مسئولیت داشته باشند ، زیرا این عزیزان حق سنگینی بر گردن همه جامعه دارند .
حسین زادگان همچنین برگزاری مجمع ورزشی را یکی از سیاست های دولت دانست و افزود : اهمیت این مجمع های ورزشی نه تنها در قدرشناسی از فعالین این عرصه ، بلکه بیان و دیده شدن چالش ها و فرصت های پیش روی هیات های ورزشی است .
وی ادامه داد : این مجامع بستر مناسبی برای طرح دغدغه ها و مشکلات ورزشکاران و همچنین برنامه ریزی برای برطرف کردن مشکلات و تعالی در مسیر ورزش است .
** لزوم نگاه ویژه به جامعه هدف معلولین استان
مدیرکل ورزش و جوانان گفت : علاوه بر حمایت از ورزش جانبازان و معلولین ، همه ما در قبال جامعه هدف این حوزه یعنی خانواده های دارای معلولی که از طبقات پایین جامعه هستند ، رسالتی و وظایفی داریم .
حسین زادگان دیده شدن و ارائه خدمات به این قشر آسیب پذیر را وظیفه همگانی دانست و افزود : ارائه خدمات و ایجاد شرایط بهتر برای این جامعه هدف ، ایمان آنان را به نظام جمهوری اسلامی افزایش خواهد داد .
وی هشدار داد که در صورت فقدان توجه به این گروه هدف ، نا امیدی به سراقشان خواهد آمد و از مسیر سالم زندگی خارج می شوند .
** استعدادیابی نیروهای جوان اولویت ورزش جانبازان و معلولین
رئیس جدید مجمع ورزش جانبازان و معلولین گفت : با توجه به بالا رفتن سن ورزشکاران جانباز و معلول باید کشف استعدادهای جدید برای جایگزینی ورزشکاران پیشکسوت در اولویت این مجمع قرار بگیرد .
حمید علی صمیمی با اشاره به وجود هشت درصد از معلولین کشور در استان مازندران ، افزود : استان مازندران با بیش از 300 هزار معلول ، استعدادهای فراوانی در خود دارد که باید کشف شود .
وی همچنین بر استفاده از ورزشکاران جانباز و معلول پیشکسوت در حوزه مربیگری ، داوری و کارشناسی تاکیدکرد و گفت : این افراد نیروهای ارزشمندی هستند که باید از تجربیاتشان بهره مناسب را برد .
رئیس مجمع ورزش جانبازان و معلولین تشکیل 19 هیات شهرستانی ورزش جانباز و معلولین ، برپایی 18 رشته در بخش مردان و 7 رشته در بخش زنان در استان مازندران را دست آورد خوبی دانست و گفت : در حوزه زنان هنوز کار برای کشف استعداد ورزشی بسیار است .
صمیمی عملکرد مثبت ورزش جانبازان و معلولین و دستاوردهای آنان را معرف زحمت های آنان دانست و گفت : انتظار مردم و مسئولین از این ورزشکاران بسیار بالا است و این نشان از علاقه و اهمیت ورزشکاران این حوزه است .
وی همچنین سهمیه 18 نفری استان مازندران را در مسابقات ملی نتیجه عملکرد و جایگاه خوب مازندران توصیف کرد و گفت : باید در این مسیر برنامه محور باشیم تا بتوانیم جایگاه خود را در کشور و عرصه های جهانی تثبیت کنیم .
صمیمی همچنین از آغاز اردوهای تیم ملی ورزش جانبازان و معلولین کشور برای اعزام به مسابقات جهانی و جاکارتا خبر داد و گفت : الان باید تمام تمرکز خود را در حمایت از این ورزشکاران برای دستیابی به بهترین نتیجه داشته باشیم .
مجمع سالیانه ورزش جانبازان و معلولین مازندران با حضور ورزشکاران ، مسئولین استانی و شهرستانی در ساری برگزار شد .
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.