به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا ، سامانه بارشی که عصر دیروز وارد مازندران شد ، با بارش باران در مناطق جلگه ای و برف در ارتفاعات استان همراه شد .
بر اساس گزارش هواشناسی مازندران کاهش دما در برخی مناطق محسوس بوده است به طوری که صبح امروز، بلده نور دمای یک درجه زیر صفر را ثبت کرد .
همچنین هواشناسی اعلام کرد که بارش برف پس از سیاه بیشه اکنون به ارتفاعات دماوند رسید و در جاده هراز و چالوس بارش برف را شاهد هستیم .
معاون توسعه پیش بینی هواشناسی مازندران به ایرنا گفت : با توجه به آغاز بارش برف در ارتفاعات غرب و مرکز استان ، این اتفاق در مناطق شرقی مازندران غیر منتظره نخواهد بود .
احمد اسدی افزود : پیش بینی می شود بارش برف و باران تا عصر امروز در بیشتر مناطق مازندران ادامه داشته باشد و از اواخر روز پایان یابد .
وی با بیان اینکه این سامانه بارشی از اواخر امروز از استان خارج می شود ، ادامه داد : از فردا مردم مازندران شاهد افزایش نسبی دما خواهند بود .
معاون توسعه پیش بینی هواشناسی مازندران گفت : پیش بینی می شود که تا اواخر هفته آینده آسمان استان نیمه ابری همراه با بارش های پراکنده و تداوم خنکی هوا باشد .
هواشناسی مازندران همچنین به کشاورزان توصیه کرد که در این مدت به علت وزش باد شدید نایلون خزانه‌های برنج را کنترل کنند .
همچنین هواشناسی، کشاورزان را به انجام زهکشی و مدیریت خروج آب از مزارع کلزا، گندم و سایر محصولات ، برداشت سبزیجات برگی ، آماده سازی زمین جهت کاشت برنج و استفاده از بارندگی‌های اخیر در خزانه‌گیری و آماده‌سازی زمین جهت کاشت سبزیجات بهاره توصیه کرد .
علاوه بر این هواشناسی اعلام کرد که در این مدت با توجه به شرایط جوی ، مصرف کود 'سرک' و 'محلول‌پاشی' با کودهای تقویتی در مزارع کلزا و گندم در مناطق دشت و میان‌بند توصیه نمی‌گردد .
هم اکنون بلده نور و سیاه بیشه با صفر درجه سرد ترین و بابلسر با 12 درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان مازندران هستند .
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.