علی محمد زوراوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بیشترین بارش در این مدت از دالاهو با 35 میلیمتر، گواور با 33 میلیمتر و گیلانغرب و سومار با 26 میلیمتر گزارش شد.
وی ادامه داد: همچنین سنقر و کلیایی با 14 میلیمتر و کرمانشاه و قصرشیرین نیز هر یک با 15 میلیمتر کمترین مقدار بارش را به خود اختصاص دادند.
زورآوند یادآوری کرد: میانگین بارش باران در استان کرمانشاه از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر تا پنجم اسفند) به 273 میلیمتر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 202 میلی متر بارندگی داشتیم 35 درصد رشد نشان می دهد ولی نسبت به دوره بلند مدت همچنان سه درصد کاهش دارد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه به میانگین بارندگی های شهر کرمانشاه نیز اشاره و اظهار کرد: از ابتدای مهر تا امروز (پنجم اسفند) شاهد بارشی به مقدار 180 میلیمتر بوده ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 172 میلی متر باران باریده بود حدود پنج درصد افزایش ولی نسبت به دوره بلند مدت 29 درصد کاهش نشان می دهد.
وی یادآور شد: هم اکنون و در میان نقاط مختلف استان، تنها شهرستان کنگاور است که با 200 میلی متر بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش هشت درصدی بارش روبرو بوده است.
زورآوند در خصوص نحوه بارش باران طی روزهای آتی نیز گفت: براساس بررسی آخرین داده های هواشناسی، در ادامه گذر متناوب امواج ناپایدار سامانه حاکم در جو منطقه، هوای استان همچنان تا روز چهارشنبه در بعضی ساعات همراه با بارندگی، گاهی اوقات وزش باد، رعد و برق و احتمالاً تگرگ همراه خواهد بود.
معاون هواشناسی کرمانشاه افزود: بارش باران طی امروز و امشب برای اکثر مناطق استان بخصوص نیمه جنوبی و شرقی ادامه پیدا می کند اما فردا (یکشنبه) به طور موقت بارش باران متوقف می شود.
وی تصریح کرد: در ادامه فعالیت این سامانه بارش زا طی روزهای دوشنبه و سه شنبه، دوباره شاهد بارندگی های خوبی برای تمام مناطق استان که همراه با وزش باد و رعد و برق است، خواهیم بود.
زورآوند در پایان گفت: بارش در نواحی شمالغرب و غربی استان شدت بیشتری خواهد داشت به گونه ای که سبب آبگرفتگی معابر عمومی و احتمالاً بالا آمدن آب رودخانه ها می شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 900 هزار هکتار زمین کشاورزی است که بیش از 70 درصد آن دیم است و میزان محصولات آن به بارش برف و باران بستگی شدیدی دارد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.