رضا نوروزی جعفری روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود : چهار هزار و 500 خانواده زیر پوشش این نهاد در منازل استیجاری زندگی می کنند که عمده این خانواده ها فاقد زمین برای ساخت خانه هستند .
وی با اشاره به اینکه حضور پرشمار افراد در مازندران منجر به کمبود و گرانی زمین در این استان شده است ، ادامه داد : این چالش نداشتن زمین مددجویان کمیته امداد بیشتر در مناطق غرب استان و حتی نقاط روستایی است .
مدیر کل کمیته امداد مازندران داشتن زمین را اصلی ترین فاکتور در تخصیص اعتبار ساخت مسکن محرومان اعلام کرد و افزود : با توجه به شرایط موجود در صورت عدم همکاری خیران و نهادها برای اهدای زمین ، بخش عمده مددجویان فاقد مسکن استان برای خانه دارشدنشان با مشکل مواجه خواهند شد .
*** نا ایمنی منزل هشت هزار مددجو
وی با اشاره به اینکه داشتن خانه مناسب یکی از شاخص های ارزیابی فقر به شمار می رود ، گفت که منزل مسکونی هشت هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد مازندارن مقاوم نیست و حتی سکونت در آنها خطر جانی برای ساکنان آن دارد.
به گفته نوروزی جعفری از این تعداد وضعیت یکهزار واحد منزل به دلیل نداشتن سقف مناسب وضعیت بحرانی دارند .
وی ساخت و تعمیر منازل را از جمله برنامه های حمایتی کمیته امداد برای مددجویان اعلام کرد و افزود : برای این منظور سال گذشته 400 واحد مسکونی برای این افراد ساخته و به آنها تحویل داده شد .
مدیر کل کمیته امداد مازندران ساخت 380 واحد مسکونی را تعهد امسال این نهاد برشمرد و گفت : فراتر از این تعهد ، ساخت 500 واحد مسکونی در دست اقدام است .
*** زنانه شدن فقر ، آسیب اجتماعی کنونی
وی با اشاره به اینکه 51 هزار و 654 خانوار زیر پوشش کمیته امداد مازندران و مستمری بگیر هستند ، ادامه داد : ماهانه 10و نیم میلیارد تومان مستمری به این افراد پرداخت می شود .
نوروزی جعفری گفت : با انجام اقدامات حمایتی در زمینه اشتغالزایی هرچند تعداد مستمری بگیران استان از بیش از 60 هزار خانوار به کمتر از 52 هزارنفر کاهش یافته است ولی ورود افراد با ویژگی های خاص زنگ خطر برخی آسیب های اجتماعی را بصدا در آورده است .
وی ورود زنان مطلقه فقیر و جوان به عنوان مددجویان کمیته امداد را در مازندران به عنوان یکی از این مسائل نام برد .
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران نیز گفت :از ابتدای امسال تاکنون 240 میلیون ریال به عنوان پاداش به کاریابی های استان برای معرفی مددجویان این نهاد به مراکز اشتغالزایی پرداخت شد .
سید علی اصغر رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : براساس برنامه حمایتی و اشتغالزایی محرومان ، کمیته امداد به ازای معرفی هر مددجو به مراکز و اشتغال آنها 550 هزار تومان پرداخت می کند .
وی با اشاره به اینکه 596 مددجوی کمیته امداد مازندران برای یافتن شغل به مراکز کاریابی معرفی شدند ، ادامه داد : برخورداری از مزیت بیمه به عنوان پارامتر اصلی برای پرداخت پاداش به کاریابی ها به شمار می رود که از این تعداد برخی از معرفی مددجویان به کاریابی ، نتیجه مورد نظر حصول نشد .
رضایی گفت : امسال چهار هزار و 738 فرصت اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد استان ایجاد که برای اجرای این طرح ها 860 میلیارد ریال از منابع بانکی و امدادی پرداخت شد .
وی با اشاره به اینکه بیشتر اشتغال ایجاد شده برای مددجویان مناطق روستایی است ، افزود : از این تعداد 2 هزار و 630 شغل برای مددجویان روستاها در بخش های کشاورزی ، دامداری ، صنایع دستی و دیگر زمینه ها ایجاد شده است .
معاون کمیته امداد مازندران همچنین مهارت آموزی را به عنوان بخش دیگری از فعالیت های حوزه معاونت اشتغال کمیته امداد برشمرد و ادامه داد :با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان ، آموزش های مهارتی به مددجویان ارائه می شود تا مهارت لازم در این خصوص را داشته باشند .
بیشتر از 51 هزار خانوار در مازندران مستمری بگیر کمیته امداد هستند که از حیث تعداد خانوار 6 و نیم درصد خانوارهای استان زیر پوشش این نهاد هستند .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.