سیکاپل که با قدمت 300 ساله روی رودخانه سیاهرود ساخته شده بود ، براثر بی توجهی در نگهداری و تحت فشار عبور خودروهای سنگین سرانجام براثر بارندگی در بهمن ماه سال 89 فرو ریخت و سبب شد تا مسیر 2 کیلومتری به مرکز شهرستان جویبار برای روستائیان به 15 کیلومتر افزایش یابد.
در این راستا ساخت پل جدید در نزدیکی پل تاریخی سیکاپل از سال 91 توسط مجری طرح راه و شهرسازی آغاز شده ، اما به دلیل نبود اعتبار کافی هم اکنون 60 درصد از کار انجام شده است .
این پل راه ارتباط میان اهالی 20 روستای بخش مرکزی شهرستان جویبار است و اهالی این روستاها به ناچار باید از امتداد این پل عبور کنند تا به بخش شهری دسترسی داشته باشند که این امر حتی در روزهای بارانی باعث اضطراب و نگرانی مردم شده است.
یکی از اهالی روستای درکاسر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گله مندی از وضعیت توقف در ساخت پل جدید سیکاپل طی یک سال گذشته، افزود : با هر بارندگی و بالا آمدن آب رودخانه در مسیر تردد با مشکل بسیاری مواجه خواهیم شد و پل ارتباطی سکاپل به طور کامل در روزهای بارانی بسته می‌شود .
محمود تقی نیا ادامه داد: به دلیل بسته بودن راه مجبور هستم برای رسیدن به شهر 15 کیلومتر راه بیشتری را طی کنم البته اگر ساخت این پل ارتباطی به پایان برسد با بارش باران هم مشکلی پیش نمی‌آید.
وی از مسئولین خواست تا در ساخت این پل نهایت تلاش خود را به کار گیرند زیرا طولانی شدن در ساخت این پل باعث شد تا ما روستائیان بیشترین ضربه را متحمل شویم .
** گله مندی اهالی روستا و نامه نگاری به فرمانداری و استانداری
رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان جویبار با بیان اینکه این پل راه دسترسی 20 روستا به شهر جویبار است ، گفت : مشکل پل تاریخی سیکاپل مربوط به 15 سال پیش بوده که با عدم ترمیم تخریب شده است .
ذبیح الله متولیان با اشاره به اینکه سال 91 عملیات اجرایی پل جدید در نزدیکی پل تاریخی سیکاپل آغاز شده ، افزود : تاکنون تنها پایه های پل و هشت عرشه بنا شده و هم اکنون یک سالی است که عملیات اجرایی این پل راکد مانده و کاری صورت نمی گیرد .
وی به پیگیری بی شمار اهالی منطقه میان فرماندار و استاندار خبر داد و گفت که مسئولین باید برای تسریع در ساخت آن بیشتر تلاش کنند.
** 60 درصد پیشرفت فیزیکی پل جدید سیکاپل
فرماندار شهرستان جویبار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، گفت : عملیات اجرایی پل جدید سیکاپل از سال 91 آغاز شده و هم اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رجبعلی وهابی تسریع در تکمیل این پل را خواسته بحق بیش از 10 هزار نفر جمعیت روستاهای جویبار اعلام کرد و گفت که در بازدید اخیر استاندار ، تسریع در ساخت این پل مورد تاکید قرار گرفت .
وی با بیان اینکه امسال هم برای ادامه اجرایی پروژه 810 میلیون تومان مصوب کرده ایم ، گفت که 335 میلیون تومان تخصیص پیدا کرد که برای در اختیار قرار گرفتن کار به پیمانکار باید زمانی طی شود.
** تکمیل پل جدید سیکاپل نیازمند تخصیص اعتبار
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جویبار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تکمیل پل جدید سیکاپل نیازمند تخصیص کامل اعتبار است گفت که برای به بهره برداری رسیدن این پل حدود 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است .
محسن قادری تخصیص نیافتن اعتبار مورد نیاز را اصلی ترین مشکل ادامه ساخت این پل برشمرد و افزود : در صورت تخصیص این میزان اعتبار ، این پل ظرف مدت چهار ماه به اتمام خواهد رسید.
قادری با بیان اینکه امسال از محل حوادث ، تملک دارایی و توازن متمرکز مبلغی را برای ادامه ساخت این پل در نظر گرفته ایم ، افزود : از مبلغ 810 میلیون تومان برای ادامه روند ساخت این پل تاکنون 335 میلیون تومان تخصیص پیدا کرده است .
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جویبار با اشاره به اینکه این طرح در چند مرحله قابلیت اجرایی دارد ، بیان کرد : در هر مرحله قرارداد جدیدی با پیمانکار بسته می شود و برای اینکه پیمانکار جدید کار را در دست بگیرد این امر متحمل زمان است .
وی در خصوص وضعیت این پل گفت که تاکنون 12 شمع به قطر یک و نیم متر و به عمق 33 متر به عنوان پایه پل ، کوله و عرشه پل ساخته شده است .
قادری میزان هزینه صرف شده برای ساخت این پل را 900 میلیون تومان اعلام کرد.
/1899/7334
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.