رییس اداره راه و شهرسازی آستانه اشرفیه امروز در حاشیه افتتاح همزمان این پروژه ها در روستای صفرابسته بخش بندرکیاشهر این شهرستان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روکش آسفالت ورودی شهر آستانه اشرفیه به طول 2 کیلومتر ، آسفالت کمربندی جسیدان آستانه اشرفیه به طول 2 هزار و 100 متر ، روکش آسفالت راه روستایی صفرابسته به طول 4 هزار 500 متر ، آسفالت و روکش راه روستایی تازه آباد مرزیان به طول 3 هزار و 700 متر ، روکش آسفالت روستای سوخته کوه به طول 3 کیلومتر ، آسفالت 3 کیلومتر راه روستایی تمچال ، آسفالت یکهزار و 700 متر راه روستایی پرکاپشت مهدیخانی ،روکش آسفالت مسیر صفرابسته به زارم کلایه به طول 3 هزار و 300 متر و آسفالت راه روستایی لاکوژده به طول یکهزار و 300 متر از جمله این پروژه ها به شمار می رود.
محمد حسین عزمی در ادامه گفت: همچنین به مناسبت دهه مبارک فجر امسال آسفالت راه روستایی نوشر به طول دو هزار و 100 متر ( در دو مسیر ) ، روکش آسفالت مسیر آستانه به کیسم و چهارده به طول 2 هزار و 100 متر ، آسفالت راه لفوت به نازکسرا به طول یک کیلومتر ، آسفالت راه روستای چورکوچان به طول یکهزار و 200 متر ،آسفالت مسیر ماشک به فشتم به طول 2 هزار و 800 متر ، روکش آسفالت مسیر تجن به بازان به طول 3 کیلومتر ، روکش آسفالت مسیر اشمان کماچال به طول 3 کیلومتر نیز به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه 30 واحد مسکن مهر این شهرستان نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده تصریح کرد: برای اجرای پروژه های اداره راه و شهرسازی این شهرستان در ایام دهه مبارک فجر بیش از 83 میلیارد ریال هزینه شده است.
همچنین بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا ، همزمان با فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر یک طرح پرورش قارچ صدفی نیز در روستای کیسم آستانه اشرفیه به افتتاح و بهره برداری رسید.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه در حاشیه افتتاح این طرح اظهار داشت: طرح پرورش قارچ صدفی از جمله طرح های مشاغل خانگی است که توسط یک خانواده کشاورز روستایی به بهره برداری رسید.
محمد باقر قاسمپور با اشاره به اینکه این طرح به مساحت 60 مترمربع برای 2 نفر اشتغال ایجاد کرده ، تصریح کرد: برای بهره برداری از این طرح 300 میلیون ریال هزینه شده که از این میزان 100 میلیون ریال از محل تسهیلات مشاغل خانگی روستایی و مابقی نیز توسط بخش خصوصی تامین شده است.
وی در ادامه ایجاد مشاغل خانگی روستایی را در رونق اقتصادی کشاورزان منطقه موثر دانست و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 220 پروانه مشاغل خانگی توسط جهاد کشاورزی این شهرستان برای کشاورزان منطقه صادر شده است.
وی تسهیلات اختصاص یافته در سالجاری به این شهرستان را در بخش ایجاد مشاغل خانگی روستایی 5 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان و اضافه کرد: تاکنون 3 میلیارد ریال از این تسهیلات به 60 نفر از کشاورزان واجد شرایط پرداخت شده است.
قاسمپور سود پرداخت این تسهیلات را 4 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: این تسهیلات کم بهره با هدف ایجاد مشاغل خانگی کوچک و اشتغال زا چون پرورش گل و گیاه ، پرورش دام و طیور ، پرورش قارچ به متقاضیان پرداخت می شود.
همچنین در گزارشی دیگر از خبرنگار ایرنا آسفالت راه روستایی کاچا بخش مرکزی آستانه اشرفیه نیز به بهره برداری رسید.
رییس اداره بنیاد مسکن شهرستان آستانه اشرفیه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: آسفالت این راه روستایی از اردیبهشت ماه امسال آغاز و در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری رسیده است.
علیرضا فلاح علیپور طول اجرای این پروژه آسفالت را 3200 متر عنوان کرد و افزود: برای آسفالت این راه روستایی 4 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
وی با اشاره به همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستای کاچا برای اجرای این طرح گفت: قیر مورد نیاز جهت آسفالت این راه روستایی از محل کمک های دولتی و بصورت رایگان تامین شده است.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در حاشیه افتتاح و بهره برداری از پروژه های دهه مبارک فجر شهرستان آستانه اشرفیه گفت: خدمت صادقانه به مردم یکی از اهداف و سیاست های مهم دولت و نظام مقدس ماست.
رحیم حیدری با اشاره به اینکه در طول دوران شکوهمند انقلاب اسلامی خدمات ارزنده ای در سطح کشور و منطقه صورت گرفته تصریح کرد: کشور ما امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دنیا شناخته شده است.
وی خدمت رسانی مطلوبتر به مردم را از اهداف افتتاح پروژه های دهه فجر در این شهرستان عنوان کردو گفت: امیدواریم افتتاح این پروزه ها رضایتمندی مردم منطقه را به همراه داشته باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در آیین بهره برداری از این طرح های جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان آستانه اشرفیه حضور داشتند.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد.
علیرضا رنجکش کیسمی
7287 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.