به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران ، محمد اسلامی، استاندار مازندران در نشست فعالان و کارآفرینان صنعت گردشگری در رامسر با اشاره به این که در کشور فرصت های فوق العاده نفیس و ارزشمند در حوزه گردشگری وجود دارد که بخشی موثر در توسعه و اقتصاد ملی است که با استعداد و ظرفیت سرزمینی مردم ما بویژه در استان مازندران انطباق دارد، تصریح نمود: در جنگل، جلگه و دریا فوق العاده دارای ظرفیت هستیم و با توجه به شرایطی که در حوزه بین الملل برای ما فراهم است، باید نگاهِ فرآیندی به گردشگری داشته باشیم و این صنعت مهم را ساماندهی نماییم.
استاندار با بیان این که باید برای فرآیند گردشگری از ابتدا تا انتها، زیرساخت و سیستم ایجاد نماییم و گردشگری مدیریت شده را ایجاد و نهادینه کنیم، افزود: باید از گردشگری در تمام فصول استفاده کنیم چرا که این صنعت هم اشتغالزاست و هم اشتغال پایدار دارد.
مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که متاسفانه از امکانات و تاسیسات اقامتی در استان تنها در دو ماه از سال استفاده می شود که استهلاک سرمایه و تلفات منابع ملی را در پی دارد، خاطر نشان ساخت: نیازمند تحول در نگاه به این حوزه و ایجاد انواع جاذبه های گردشگری و تقویت توریسم در بخش های مختلف و پایه گذاری توریسم سیستمی در مازندران هستیم.
وی با بیان این که باید رویه های غیر ضرور را اصلاح و رویه های تازه که موجب گشایش و تسهیل گری در تقویت گردشگری است را بنیان گذاری نمود، اظهار داشت: راه اندازی حمل و نقل ترکیبی اعم از هوایی، دریایی، ریلی و زمینی و تور گردانی در راستای ارتقا ضریب اشغال در استان ضرورت دارد.
اسلامی تاکید نمود: باید مدل های فکری جدیدی که ضریب اشغال تخت را بالا می برد و با عرضه فراوان و ارزان و رعایت کیفیت، جاذبه ایجاد می کند را در استان پیاده کنیم.
استاندار با تاکید بر این که باید با ایجاد جاذبه های مختلف گردشگری، مدت اقامت گردشگر در استان را بالا ببریم، یاد آور شد: در پی آنیم تا با صدور ویزای فرودگاهی، ایجاد مرز هوایی در فرودگاه های استان، تورگردانی بجای اشغال استان توسط خودروهای شخصی و ایجاد تورهای بین المللی و استفاده از ظرفیت های فرودگاهی و بندری و توسعه تفریحات دریایی و ... جاذبه ها را بالا ببریم و ضریب اشتغال را افزایش دهیم.
اسلامی با اشاره به این که نباید اجازه دهیم حوزه های تاریخی در برخی نقاط استان که جاذبه های گردشگری ما به شمار می روند متروکه و فراموش شوند، عنوان نمود: طرح جامع گردشگری رامسر مربوط به دهه ۴۰ است، می‌توانیم این طرح را به طرح بین المللی با کارکرد بزرگ به عنوان محل برگزاری جشنواره ها، کنوانسیون های بین المللی و کمپ های ورزشی تبدیل کنیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 866048
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.