به گزارش خبرنگار ایرنا ، سعید آرام روز شنبه در مراسم افتتاح واحد مسکونی یک خانواده دارای 2 معلول در قائمشهر ، در گفت و گو با خبرنگاران ساخت خانه برای خانواده های دارای بیش از یک معلول را از برنامه های دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود : در استان مازندران 135 خانوار شهری و 127 خانوار روستائی دارای بیش از یک معلول شناسایی شده اند که تاکنون به 140 خانوار از این تعداد خانه تحویل شده است .
وی با اعلام این که ساخت خانه برای بقیه هم با بیشتر از 80 درصد پیشرفت فیزیکی در جریان است ، گفت که این خانه ها با همکاری بنیاد مسکن ، بنیاد مستضعفین و انجمن خیرین مسکن ساز در دست ساخت است و تا پایان امسال تحویل خانواده های دارای بیشتر از یک معلول می شود.
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه برای سایر جامعه هدف بهزیستی کمک هایی در جهت ساخت مسکن انجام شده است ، گفت : در دهه فجر امسال برای 180 خانواده جامعه هدف بهزیستی مازندران کمک صورت گرفته و مسکن در اختیارشان قرار گرفت .
وی همچنین با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات بهزیستی در راستای جامعه هدف اشتغال در راستای توانمند سازی آنان است ، افزود : امسال بیش از 43 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای این افراد اختصاص یافت .
آرام گفت که در دهه فجر امسال 85 طرح در راستای اشتغال مددجویان مازندران به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، با حضور مدیرکل بهزیستی مازندران امروز کلید سه واحد مسکن معلولان در قائمشهر تحویل خانوارهای دارای 2 معلول شد.
همچنین خانه معلولین ذهنی زیر 14 سال دختر قائمشهر هم امروز به بهره برداری رسید.
مدیرکل بهزیستی مازندران در مراسم بهره برداری از این طرح گفت : این خانه با هزینه ای بالغ بر 800 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است و ظرفیت نگهداری 15 کودک بی سرپرست را دارد .
آرام با بیان اینکه این دومین مرکزی است که در استان مازندران راه اندازی شده است ، افزود که در این مرکز به ازای هر فرد 900 هزار تومان یارانه از طرف بهزیستی به فرد تعلق می گیرد.
وی هدف از راه اندازی این مرکز را فراهم آوردن امکان برقراری ارتباط اجتماعی با کودکان و همچنین امکانات آموزشی و توانبخشی برای آنان برشمرد.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.