به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر نیلوفر اختیاری روز جمعه در حاشیه اجرای نمایش های روز اول جشنواره تئاتر معلولان زاگرس در جمع خبرنگاران افزود: بخشی از جامعه را معلولانی تشکیل می دهند که به دلیل تفاوتی که با دیگران دارند گوشه نشینی و انزوا را اختیار کرده اند غافل از اینکه با خود باوری می توانند با این تفاوت کنار بیایند و سهم خود را همچون افراد سالم از زندگی بگیرند؛ اما در این مسیر باید محرک هایی باشد که آنها را به سوی یک زندگی شاد و مفید سوق دهد.
وی اظهار کرد: وظیفه خانواده، جامعه، انجمن های مردم نهاد و سایر بخش ها این است که معلولان را با زندگی پیوند داده و با شناسایی استعدادهای آنها این افراد را برای پذیرش مسئولیت های اجتماعی، لذت بردن از زندگی و حضور در حوزه های مختلف هنری، ورزشی آماده کنند.
دکتر اختیاری در ادامه با تشریح برنامه های پنجمین جشنواره تئاتر معلولان زاگرس گفت: از بین 128 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، هشت نمایش صحنه ای و 10 نمایش خیابانی از پنج استان کرمانشاه، لرستان، همدان، ایلام و کردستان توسط هیات بازبینی انتخاب شده است.
وی افزود: دبیرخانه پنجمین جشنواره تئاتر معلولان زاگرس از تیرماه سال جاری کار خود را جهت بررسی و بازبینی آثار آغاز کرده و در نهایت 18 نمایش در بخش رقابتی جشنواره انتخاب و یک گروه نیز از کردستان عراق به عنوان مهمان در کنار آثار رقابتی از یکم تا چهارم دی ماه سالجاری نمایشهای خود را در شهر کرمانشاه اجراء می کنند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از آثار نمایشی جشنواره در حوزه کودک و نوجوان می باشد با همکاری اداره کل بهزیستی استان مقرر شده کودکان زیادی به عنوان میهمان از شهرستان های زلزله زده استان به کرمانشاه اعزام شده و در کنار سایر مردم، آثار اجرایی را از نزدیک تماشا نمایند.
این جشنواره از امروز جمعه اول دی ماه با 6اجرای کار خود را آغاز کرد و تا روز چهارم دی ادامه دارد.
اختتامیه این جشنواره روز دوشنبه در مجموعه تئاتر شهر کرمانشاه واقع در میدان آزادگان برگزار می شود.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.