به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه  مازندران، مهندس اسلامی استاندار مازندران در این نشست افزود: مجموع بافت های فرسوده استان مازندران به مساحت 4800 هکتار می باشد . که در 38 شهر استان مطالعات آن به انجام رسیده است . مجموع جمعیت ساکنان دراین محلات 400 هزار نفر برآورد می شود هرچند که با اعتصاب عرصه های ناکارآمددیگر شامل سکونت گاههای غیر رسمی ،محلات فرودست و بافت های تاریخی جمعیت و مساحت فراتری تحت اثرگذاری قرار می گیرد .
وی افزود :جمعیت محلات مذکور بر اساس سرشماری 1395در حدود 700هزار نفر برآورد می شود.محدوده های مذکور شامل 97 محله در سطح شهرهای استان می باشد.
در ادامه این نشست مهندس بهادری مدیر کل راه وشهرسازی استان مازندران در ارتباط با پروژه پیاده راه قارن ساری به عنوان یکی از پروژههای محوری بازآفرینی شهری پایدار توضیحاتی را ارائه نمود .
وی افزود : پروژه پیاده راه قارن در راستای برنامه ملی بازآفرینی شهری ، پروژه هدف چند کارکردی در محدوده بافت قدیم شهر ساری می باشد. در این پروژه ضمن باز تولید 170واحد مسکونی حاصل فرآیند تجمیع پلاک های واقع در طرح ، اهداف دیگری همچون ارتقاء زیر ساخت شهری و فضاهای عمومی، توسعه و تجهیز خدمات در مقیاس ملی و منطقه ای و همچنین نوسازی بخش بافت قدیم که از مشکلات عدیده ناپایداری سازه ای برخوردار بودند ، دنبال شده است.
همچنین وی اظهار داشت : بازآفرینی پیاده راه قارن در طول 500 متر و به مساحت 4.8 هکتار اجرا می شود ، هرچند که محدوده اثرگذاری اجرای طرح در برخی حوزه ها شامل مراکز گسترده تری تا مقیاس محدوده شهر نیز می شود.
وی یادآور شد : حسب حمایت های لازم جهت صیانت از ارزش های محیطی، حفظ کارکرد بافت، عدم قطع ارتباط اجتماعی ساکنین محدوده و دسترسی های محیطی و همچنین تقویت شرایط صیانت از بناهای واجد ارزش ، تمهیدات لازم لحاظ شده است.
گفتنی است : این پروژه در محدوده محلات نعلبندان، چال مسجد، مسجد جامع اجرا می شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 858619
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.