به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های نماز جمعه نوشهر افزود : انتشار فیلم تقطیع شده از جلسه 14 خرداد 1368 مجلس خبرگان رهبری و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به این سمت، نمونه‌ای از این دشمنی است.
وی تأکید کرد: به آنان باید گفت که اگر هدف شما آگاه کردن مردم است چرا فیلم را به طور کامل منتشر نکردید تا همه چیز روشن شود.
امام جمعهٔ نوشهر اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی مصوب 1358 رهبر باید از میان مراجع تقلید انتخاب می‌شد.
وی گفت: اما بر اساس قانون اساسی مصوب 1368 و به توصیه امام راحل، شرط مرجعیت از رهبر برداشته و صرف اجتهاد کافی دانسته شد.
امام جمعه نوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه انتخاب رهبر معظم انقلاب در سال 1368 کمی پیش از همه‌پرسی قانون اساسی و رأی مثبت مردم به آن برگزار شد، ایشان بر اساس قانون اساسی قبلی به طور موقت به رهبری انتخاب گردید.
امام جمعه نوشهر ادامه داد: بعد از رأی مردم به قانون اساسی جدید و تصویب آن، بار دیگر مجلس خبرگان رهبری تشکیل جلسه داد و رهبر معظم انقلاب بار دیگر و این بار به طور دائم انتخاب شد.
مشایخ گفت : دشمنان انقلاب با نشر شایعات و تحریف اخبار سعی می‌کنند مردم و به‌خصوص جوانان را به ارکان انقلاب اسلامی بدبین و زمینه را برای نفوذ خود فراهم کنند.
او با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: در زمان شاه، روزی برای تجلیل از پرستارانِ زحمتکش وجود نداشت ولی در جمهوری اسلامی، با الگو قرار دادن شخصیت والای حضرت زینب، روزی به نام پرستار تعیین شده است.
خبرنگار : شهاب رویانیان ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7517/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.