محمدعلی یگانه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در حال حاضر مجتمع حمایتی درمانی ام اس غرب مازندران با بیش از 15 درصد پیشرفت فیزیکی در چالوس در حال ساخت است که برای تکمیل و تجهیز این مجتمع نیازمند حمایت مسئولان و خیرین است.
هم اکنون حدود 500 نفر مبتلا به بیماری ام اس در غرب مازندران زندگی می کنند که از این تعداد 200 نفر در شهرهای نوشهر، ‌چالوس و نور سکونت دارند.
وی تصریح کرد: خیرین غرب مازندران تاکنون با اهدای سه میلیارد ریال که شامل یکهزار و 300 متر مربع زمین به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال و همچنین یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت مجتمع حمایتی درمانی ام اس غرب مازندران کمک کردند.
رئیس انجمن حمایت از بیماران ام اس در غرب مازندران خاطر نشان کرد: با ساخت این مجتمع در پنج طبقه و با مساحت 2 هزار و 500 مترمربع زیر بنا که شامل درمانگاه ، استخر ، سالن اجتماعات و کتابخانه است ، مشکلات این بیماران در بخش های مختلف از جمله گفتار درمانی ، فیزیوتراپی ، انجام انواع ورزش های آبی و اقدامات مشاوره ای برطرف خواهد شد.
به گفته وی ، ابتلای افراد به این بیماری بیشتر در سنین 15 تا 40 سال رخ می دهد که ابتلای آن در بین زنان بیشتر بوده و دو سوم از بیماران ام اس را تشکیل می دهند.
یگانه با اشاره به تاثیر حمایت های روحی، عاطفی و مشاوره ای در معالجه بیماران ام اس تصریح کرد: با بهره برداری از این مجتمع حمایتی درمانی علاوه بر کاهش فاصله پزشک با بیمار، مهارت های ارتباطی و آگاهی های بخشی به بیماران و خانواده آنها ، با تشکیل کلاس های مشاوره ای و آموزشی مشکلات زندگی آنان ناشی از این کاهش پیدا خواهد کرد.
یک متخصص داخلی بیمارستان طالقانی چالوس و عضو انجمن حمایت از بیماران ام اس به ایرنا گفت : توجه به این بیماران و خانواده های آنان با توجه به هزینه سنگین درمان و همچنین توجه به انان در بعد روانی و اجتماعی لازم و ضروری است.
دکتر محمود نظمی مهمترین خواسته این بیماران را با توجه به هزینه های بالای درمانی قرار گرفتن بیماران ام اس در گروه بیماری های خاص عنوان کرد و افزود: این اقدام هم از لحاظ تامین هزینه های درمان و هم از لحاظ روحی و روانی کمک زیادی به مبتلایان خواهد کرد.
بیماری ام اس یک بیماری مغزی است که بیش از 2 میلیون نفر در سراسر جهان و 60 هزار نفر نیز در ایران به آن مبتلا هستند ، عوارض مهم آن تخریب موقتی غلاف عصبی در ناحیه خاصی از مغز است که می تواند عملکرد آن را در ناحیه ای از مغز به طور گذرا مختل کند علت این تخریب گذرا احتمالا ایجاد التهاب در آن ناحیه است و با فروکش کردن التهاب و بازسازی غلاف عصبی، کارکرد مغزی دوباره احیا می شود.
بیماری ام اس به صورت ضعف اندام ها، اختلال بینایی، سرگیجه و عدم تعادل و اختلالات حسی شدید بروز می کند.
هرچند این علایم در هر بیماری مغز و اعصاب ممکن است وجود داشته باشد ولی در بیماری ام اس در بیشتر مواقع به صورت حمله ای است و طول مدت علایم بیماری بیشتر از 24 ساعت بوده ولی به ندرت به بیش از یک ماه می رسد.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.