به گزارش خبرنگار ایرنا ، شمس اله شریعت نژاد روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن افزود : حذف یارانه برخی از افراد مسلما تبعاتی به همراه خواهد داشت اما اگر می خواهیم به سمت توسعه و پیشرفت کشور گام برداریم و در حوزه اشتغال و رفع بیکاری موفق باشیم می بایست این اقدام صورت گیرد.
وی با بیان اینکه باید در کشور تولید درآمد صورت گیرد ، اظهار داشت : مجلس تلاش دارد تا با ایجاد مشارکت سه وجهی از سوی سرمایه گذاران خارجی ، خصوصی داخلی و دولتی در جهت رفع مشکلات مالی برخی پروژه ها گام بردارد که امیدواریم نتیجه بخش باشد.
شریعت نژاد در ادامه به موانع سرمایه گذاری در کشور اشاره کرد و بیان داشت : کاهش نقدینگی بانک ها ، عدم ثبات قیمت ها و مشکلات درون سازمانی برخی دستگاه های اجرایی سبب شده تا ریسک سرمایه گذاری در کشور بالا برود و سرمایه گذاران هیچ رغبتی در این زمینه نداشته باشند.
به گفته این نماینده مجلس ، هیچ کشوری در دنیا با اقتصاد دولتی پیشرفت نکرده است و باید فضای مناسب را برای مشارکت بخش خصوصی فراهم آوریم.
وی خاطرنشان کرد : متاسفانه برخی دستگاه های اجرایی در مازندران مانند محیط زیست به عامل عقب ماندگی این استان تبدیل شده اند و برای سرمایه گذاران حکم جلب صادر می کنند و حاضر نیستند قانون خشک و بی روح را تلطیف نمایند تا پروژه ها به سرانجام برسد.
نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس ، تصریح کرد : کارخانه خزرخز که سال ها تعطیل بود و خاک می خورد سرانجام با مشارکت 2 سرمایه گذار از استان گیلان به کارخانه تولید لوله های بدون درز تبدیل شده و هم اکنون 28 نفر مشغول به کار هستند.
فرماندار ویژه تنکابن نیز در این جلسه به توزیع 20 میلیارد تومان تسهیلات جهت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در حوزه های مختلف این شهرستان اشاره کرد و گفت : از این مقدار تسهیلات 5 میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد و 2 میلیارد و 300 میلیون تومان برای افراد تحت پوشش بهزیستی اختصاص یافته است.
سید امیر حسینی جو افزود : یکی از مواردی که باعث ایجاد اشتغال در منطقه می شود بحث حمایت از بخش های خدماتی و اصناف است که باید توجه ویژه ای در این زمینه صورت گیرد.
وی اظهار داشت : متاسفانه گزارش هایی مبنی بر نارضایتی ارباب رجوع از برخی دستگاه های اجرایی دریافت شده که جای تاسف دارد و باید این مدیران هر چه سریعتر تغییر رویه دهند و در ارائه خدمات به مردم از هیچ کوششی دریغ ننمایند.
وی حفاظت فیزیکی برخی دستگاه های اجرایی را ضعیف دانست و خاطر نشان کرد : تمامی دستگاه های اجرایی مکلف به بالا بردن ضریب امنیتی محیط کار خود هستند و در صورت بروز اتفاقی هیچ توجیهی قابل قبول نیست.
شهرستان 166 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار: علیرضا پورعلم **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1602/7513/1899/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.