مجتبی آغاز روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: کشاورزی شهرستان از پنج حوزه آب و خاک، امور دام، تولیدات گیاهی، اراضی و ترویج تشکیل شده که هر کدام کار مجزا و مستقل انجام میدهند.
وی گفت: کاهش فقر و افزایش درآمد، افزایش ضریب امنیت غذایی، افزایش کیفیت تولید وحفاظت اکوسیستم از مهمترین اهداف جهاد کشاورزی در این حوزه است.
وی درباره حوزه آب و خاک، با اعلام اقدامات انجام شده در این بخش به سیستم نوین آبیاری اشاره و افزود: دو نوع سیستم آبیاری نوین کم فشار و تحت فشار در شهرستان اجرا می شود.
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان تاکنون 3 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان کمک بلاعوض به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.
وی با اشاره به یارانه 85 درصدی دولت برای اجرای سامانه های نوین آبیاری اظهار داشت: در حال حاضر دولت برای اجرای آبیاری تحت فشار به ازای هر هکتار، 10 میلیون تومان کمک بلاعوض به صورت انفرادی پرداخت می‌کند و تاکنون نیز از این محل چند پروژه بزرگ آبیاری در شهرستان اجرا و از هدر رفت آب در بخش کشاورزی جلوگیری شده است.
وی یادآور شد: در سال 96، 520 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خاتم برای جذب تسهیلات بلاعوض با اعتباری معادل 5 میلیارد تومان به بانک معرفی شده‌اند.
آغاز خاطر نشان کرد: هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خاتم برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در دست مطالعه و طراحی است.
خاتم در بخش محصول باغبانی با 16 هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 50 هزار تن محصول و 21 درصد تولید استان یزد، در جایگاه نخست است و در محصول گلخانه ای با 32هکتار سطح زیرکشت در جایگاه پنجم قرار دارد.
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6197 خبرنگار:شهلا حیدری**انتشار:محمدحسین فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.