به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله نورالله طبرسی روز پنجشنبه در یادواره سه تن از شهدای 16 دی و 49 شهید دفاع مقدس روستای شهیدآباد از توابع شهرستان بهشهر افزود : باید بدانیم که هر شری دارای خیری هم است و این حرکت و توطئه دشمنان و معاندین هم موجب شد که وحدت و انسجام مردم ما بیشتر شده و اکنون نیروهای مختلف راست و چپ علیه این توطئه های به پا خاسته اند و فریاد وحدت و انسجام سر داده اند.
وی هوشیاری مردم در کنار انجام درست وظایف محوله توسط نیروهای انتظامی و امنیتی را هم در ناکام گذاشتن سواستفاده دشمنان از ناآرامی های اخیر مهم توصیف کرد و گفت : سه چیزی که همه مردم به آنها نیاز دارند امنیت ، عدالت و رفاه است و این موارد از مطالباتی است که مردم از حکومت دارند و باید در این بخش ها تلاش بیشتری انجام شود.
امام جمعه ساری از شهدا به عنوان الگوهای واقعی مردم در نظام اسلامی یاد کرد و اظهار داشت : شهدا با الگوپذیری از ائمه اطهار(ع) و امام حسین (ع)، در مقابله با دشمنان جانانه ایستادند و درس صبر ، پایداری و استقامت را به ما آموختند.
وی افزود : شهدا رفتند و برای ما و کشور ما افتخارآفرین شدند و اکنون آزادگان جهان با الگوپذیری از انقلاب ما در مقابل دشمنان ایستاده اند و به پیروزی های مختلف دست یافته اند.
طبرسی گفت : شهدای ما با قدرت خون خود درس بزرگ ایستادگی به همه ما و نسل های جدید دادند و جوانان این مرز و بوم با الگوپذیری از سیره این شهدا در میدان های مختلف نبرد با داعش و کفر ایستادند.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود : قدرت خون و اقتدار شهدا و دفاع جانانه رزمندگان ما استکبار و جهان کفر را به زانو درآورده است و توطئه های مختلف دشمنان از همین احساس پوچی و درماندگیشان نسبت به انقلاب اسلامی ایران است.
وی با تاکید بر این که شهدا دارای شناسنامه حقیقی و حقوقی هستند ، گفت : شهدای ما علاوه بر شناسنامه رسمی همچون همه ما انسان ها ، دارای شناسنامه جهانی هستند و به زمان و مکان خاص تعلق ندارند بلکه متعلق به تمام اعصار و آزادگان جهان هستند.
شهرستان 168 هزار نفری بهشهر بیش از 800 شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است .
روستای شهیدآباد در پنج کیلومتری غرب شهر بهشهر واقع و نامش برگرفته از تعداد زیاد شهدائی است که اهالی این روستا در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیم کرده اند.
این روستا علاوه 52 شهید ، هشت آزاده و 187 جانباز نیز دارد.
میرشریف مشکواتی ، سید مصطفی موسوی و سید حمزه نجفی سه شهید از روستای شهیدآباد هستند که 16 دی ماه سال 57 و یک ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.
نام قبلی این روستا ' تروجن ' بود که در دوران دفاع مقدس به خاطر تقدیم دهها شهید به شهیدآباد تغییر یافت .
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.