به گزارش خبرنگارایرنا، عبدالله رضیان روز سه شنبه در شورای اشتغال مازندران در ساری افزود : با پرداخت این تسهیلات و نصب تجهیزات برای 300 نیروی جدید در نساجی مازندران در شهر قائمشهر ایجاد اشتغال می شود.
به گفته وی هم اکنون نساجی مازندران 360 کارگر دارد.
شهرستان قائمشهر دارای سه کارخانه نساجی با نام 'نساجی مازندران' بود که علاوه بر هزاران کارگری که به صورت مستقیم در این کارخانه ها کار می کردند ، هزاران نفر هم در حلقه های توزیع ، عرضه و تهیه مواد اولیه برای این کارخانه ها فعالیت داشتند.
در 2 دهه گذشته با وجود جا به جائی های صورت گرفته در مالکیت و مدیریت این کارخانه ها ،کارخانه شماره 2 به طور کلی از رده خارج و غیرقابل احیاء شد .
هم اکنون تلاش برای حل مشکلات کارخانه شماره 1 که در مالکیت شهرداری قائمشهر قرار گرفت و کارخانه شماره 3 که برای چندمین بار در دولت یازدهم به بخش خصوصی واگذار شد ، متمرکز شده است تا با رونق این صنعت ، ناستالوژی زندگی با صوت کارخانه های نساجی به قائمشهر بازگردد.
اگر چه احیای کارخانه های نساجی از وعده های استانی دولت نهم و دهم به مردم مازندران بود ولی این دولت یازدهم بود که با پرداخت بیش از یکهزار و 500 میلیارد ریال حقوق معوقه کارگران و بازنشستگان و پرداخت بخشی از بدهی های مالیاتی و تامین اجتماعی توانست چرخ به گل نشسته این کارخانه ها را پس از حدود 2 دهه به حرکت در بیاورد.
** اشتغال چالش جدی در کشور
عضو کمیسیون صنعت، معدن مجلس شورای اسلامی اشتغال را مهمترین چالش پیشروی نظام دانست و گفت که برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان در کشور همه باید وارد میدان شوند.
رضیان وعده های بدون پشتوانه برای اشتغال را علت اصلی بی اعتمادی مردم دانست و افزود : با این روند بی اعتمادی بین مردم و مسوولان افزایش خواهد یافت.
این نماینده مردم مازندران در مجلس دهم مهاجرت 1.2 میلیون مازنی را به خارج از استان از جمله پایتخت را ناشی از دغدغه اشتغال دانست و گفت که این استان در سال های نه چندان دور متقاضی اصلی برای نیروی کار از استان های دیگر بود و امروزه به صف مهاجرفرصت پیوست.
**دریافتی 65 درصد بازنشستگان مازنی کمتر از حداقل حقوق
رئیس صندوق بازنشستگان مازندران گفت که درحال حاضر میانگین دریافتی 65 درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی دراین استان کمتر از حداقل دستمزد پیش بینی در قانون است.
نصرالله دریابیگی در این نشست افزود : اگرچه در دولت تدبیر و امید نسبت به افزایش سطح دستمزد کارگران و بازنشستگان تصمیم خوبی در سال های گذشته گرفته شد، ولی انتظار بازنشستگان اجرای طرح همسان سازی حقوقشان است.
مازندران طبق آمار 115 هزار بازنشسته تحت پوشش تامین اجتماعی دارد که رتبه 9 را در بین استان های کشور دارد.
حدود 60 درصد از جمعیت 3 میلیون و 258 هزار نفری مازندران تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.
نشست شورای اشتغال استان مازندران روز سه شنبه با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ساری تشکیل شد.
خبرنگار: حسین فلاحتی **انتشاردهنده : محسن حسن نیا
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.