استاندار مازندران گفت: برای تولید و اشتغال پایدار باید تسهیل گری،شتاب دادن به روند کسب و کار در اولویت برنامه های استان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، جلسه کارگروه تخصصی اشتغال  با حضور ربیعی ،وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و محمد اسلامی استاندار مازندران آغاز شد.

استاندار مازندران در این جلسه با اشاره به ظرفیت سازی برای اشتغال استان گفت :مدیریت و سازماندهی نیروهای تحصیل کرده با توجه به ظرفیت دانشی میزان بیکاری را کاهش دهیم .

وی در ارتباط با ظرفیت‌سازی برای اشتغال در استان که با فعال سازی سامانه کارورزی انجام می‌شود، تصریح کرد: این اقدام زمینه خروج نیروهای تحصیل کرده از بیکاری را فراهم می‌کند.

اسلامی  افزود: برای تولید و اشتغال پایدار باید تسهیل گری،شتاب دادن به روند کسب و کار در اولویت برنامه های استان قرار گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی دولت  فقرزدایی می باشد گفت: تلاش برای تسهیل اجرای طرح های حمایتی جهت رفاه حال بهتر مردم و ایجاد اشتغال از اهداف مهم دولت می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه  در شرایط فعلی حفظ اشتغال موجود مهمتر از افزایش و توسعه اشتغال است گفت: تلاش کردیم با تشکیل گروه ویژه ای برای شناسایی دقیق مشکلات و موانع بنگاه های تولیدی قدم برداریم.

اسلامی با بیان اینکه مازندران رتبه اول تعداد دانشگاه در استان  را داراست گفت : برنامه داریم که تحصیلات دانشگاهی متناسب با نیاز استان عملیاتی شود.

وی با اعلام اینکه آموزش و پژوهش کشور باید تقاضا محور باشند باید دانشگاه‌ها قوی‌تر عمل کنند،افزود: در این حوزه باید زمینه توانمندسازی مهارتی دانش آموختگان دانشگاهی را فراهم کرد.

استاندار مازندران به فعالیت ستاد تسهیل در استان مازندران اشاره کرد و افزود گفت: بخشی از مصوبات این ستاد عمل شده است و بسیار از مصوبات روی زمین مانده است و خروجی مورد انتظار هدف گذاری شده را نداشته است که برخی از این موارد نیاز به مصوبات ملی و سایر امور در استان عملیاتی می‌شود.

وی با اعلام اینکه در کارگروه اشتغال مازندران سه برنامه اساسی در دستور کار است، افزود: بررسی ماهیت صنایع استان، توسعه فعالیت سرمایه‌گذاران و مساعدت برای توسعه صادرات از اقداماتی است که باید به آن توجه شود.

اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذاران اقتصادی مناسبی در استان فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: بسیاری از این سرمایه‌گذاری‌ها قابلیت توسعه دارد که این افراد نیاز به حمایت دارند که در بخش ملی و استان باید این حمایت‌ها در برنامه کاری قرار گیرد.

وی با اشاره به دغدغه‌های  تولیدکنندگان در حوزه  وزارت اقتصاد دارای، سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی گفت: در این بخش باید به نحوی عمل شود که هم دغدغه وزارتخانه‌ها تامین و در استان مازندران انعطاف لازم برای حمایت از تولید را در برنامه کاری خود قرار دهند.

استاندار مازندران در پایان  تصریح نمود:باید توسعه مبادلات تجاری با کشور های دیگر را پایه گذاری کنیم که هم از طرفیت سرمایه خارجی استفاده کنیم و هم بتوانیم مبادلات تجاری هم در تراز اقتصاد در آن برای سهم مازندران هم فرجه ای را بوجود بیاوریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.