به گزارش ایرنا سید حمید کلانتری شنبه در جلسه شورای اشتغال شهرستان آبادان در محل تالار الغدیر فرمانداری آبادان اظهار کرد:دولت نه بنگاه دار و نه کار فرمای خوبی بوده و تنها راه برطرف کردن مشکل بیکاری در کشور استفاده از اقتصاد و اشتغالزایی بخش خصوصی و مردمی است.
وی با بیان اینکه برای رونق و بهره گیری از توان بخش خصوصی باید از این بخش حمایت جدی صورت گیرد افزود:
متاسفانه برخی از مدیران بجای تسهیل در سرمایه گذاری و کسب و کار بخش خصوصی، درکار فعالان بخش خصوصی سنگ اندازی و ایجاد محدودیت می کنند در صورتی که ما برای ریشه کنی بیکاری نیاز به تسهیل در امر کسب و کار در کشور داریم.
کلانتری استقبال و پذیرایی از زائران اربعین را نمونه ای از کار مردمی دانست و گفت:بدون شک با برون سپاری کارها و واگذاری آنها به مردم روند کارها به شکل مطلوب تری انجام می شود.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از راهکارهای برطرف کردن بیکاری را هدایت سرمایه های خرد مردم در قالب تعاونی عنوان کرد.
در ادامه این نشست امام جمعه آبادان گفت: مشکلات آبادان از زمان بازسازی مناطق جنگزده تا بحال همچنان به قوت خود باقی هستند.
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور اظهار کرد: بر اساس آمار 13هزار بیکار در آبادان وجود دارد که در 20 سال گذشته نتوانستیم کار اساسی برای رفع بیکاری دراین شهر انجام دهیم .
وی افزود:کشاورزان آبادانی برای احیای زمین های کشاروزی خود با مشکل روبه رو هستند و زمین های کشاورزی مردم از بی آبی خشک شده است.
حجت الاسلام ابراهیمی پورگفت: متاسفانه بدلیل لایروبی نشدن اروند نمی توانیم از ظرفیت های بندری و گمرک، هم استفاده لازم را ببریم.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان نیز در ادامه نرخ بیکاری در آبادان را 14.3اعلام و بیان کرد:نرخ بیکاری در آبادان با معدل استانی برابر می کند ولی از معدل کشوری بیشتر است.
سید نور محمدپور جمیعت بیکار در آبادان را 13 هزار و 886 نفر اعلام کرد و بیان داشت:میزان بیکاری در آبادان نسبت به آمار سال1390 برابر 33.44 درصد کاهش یافته است.
وی افزود:نرخ مشارکت اقتصادی در آبادان 40.3 درصد است که از معدل کشوری بیشتر است.
محمدپور جمعیت شاغل در سال 1390 در آبادان را 56 هزارو 333 هزار نفر و در سال گذشته 83 هزار و 544 نفر اعلام کرد .
3105/7165/ 6002
خبرنگار : عدنان جواهری ** تنظیم : حمیدرضا ترابی فرد ** انتشاردهنده:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.