استاندار یزد حفظ واحدهای صنعتی موجود و حمایت از واحدهای مشکل دار را اولویت‌های اول راهبردی صنعتی دولت در استان یزد اعلام کرد و گفت: تا جایی که در توان‌مان باشد از دخالت در اقتصاد فاصله گرفته و به حمایت از بخش خصوص می پردازیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمود زمانی قمی در جشن روز ملی صادرات گفت: قطعا نمی توان همه مشکلات واحدهای صنعتی را رفع کرد باید با دوری از درشت گویی، واقعیت‌ها و مشکلات را رصد کنیم و تا جایی که توان داریم در رفع آنها بکوشیم.

وی عنوان کرد: تکمیل واحدهای نیمه تمام که پیشرفت بالایی دارند، اولویت دیگر راهبرد صنعتی استان است؛ به خصوص واحدهایی که اشتغالزایی بیشتری دارند، در اولویت بالاتری قرار می گیرند.

زمانی قمی اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای صنعتی جدید و بالا بردن نرخ اشتغال استان اهمیت بالایی دارد، در این راستا لازم است تاکید می‌کنم هر سرمایه‌گذاری به استان یزد بیاید، شخصا به استقبال او خواهم رفت.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران نباید پشت اتاق مدیران گیر کنند، گفت: هیچ دلیلی ندارد که یک متقاضی سرمایه گذاری را بین ادارات معطل کنیم، بلکه لازم است با حمایت از آنها، به مرور اعتماد میان کارآفرینان  و مدیران را بالا ببریم.

استاندار یزد با اشاره به آمار بالای بیکاری فارغ تحصیلان دانشگاه‌ها در استان یزد، گفت: توجه به اقتصاد دانش بنیان و صنایع های‌تک از جمله برنامه های دولت در استان یزد است که در این زمینه، کارگروهی تشکیل می شود تا با توجه به تجربیات دیگر کشورها به تدوین راهبردهای لازم بپردازد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.