عضو هئیت رئیسه سازمان نظام مهندسی مازندران گفت: تا زمانی که آیین نامه مقررات ملی ساختمان اجرایی صادر نشود، نظم در این حوزه اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، احمدرضا گران صبح امروز در نشست باخبرنگاران به مناسبت 5 دی ماه سالروز وقوع زلزله بم و روز ملی ایمنی در برابر زلزله برگزار شد با بیان اینکه مهندسی در کشور بسیار جوان است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع در زلزله های زیادی که بعد از رودبار و بم و کرمانشاه اتفاق افتاده شاهد آن هستیم که تلفات ناشی از زلزله ها در کشور کاهش یافته است.

وی با بیان این مطلب افزود : این امر ناشی از مقاوم سازی در حوزه ساخت و ساز است.

عضو هئیت رئیسه سازمان نظام مهندسی مازندران با اشاره اینکه کنترل ساختمان برعهده متولیان صدور پروانه است ،گفت: تا زمانی که آیین نامه مقررات ملی ساختمان اجرایی صادر نشود، نظم در این حوزه اتفاق نخواهد افتاد.

وی  با بیان اینکه خدمات مهندسی هزینه به حساب نمی آید بلکه ثروت ملی و به نفع عموم است ،ادامه داد: اگر خدمات مهندسی به عنوان هزنیه درنظر گرفته شود، مقررات ملی ساختمان اجرایی نخواهد شد.

گران افزود: با گذشت 19 سال از تاسیس نظام مهندسی ساختمان، هنوز مبحث مقررات ایمنی ساختمان اجرایی نشده است و باید افکار عمومی جامعه را نسبت به حوزه مهندسی روشن کنیم.

وی از همایش ملی برق در 23 و 24  بهمن ماه سال جاری در مازندران خبر داد و گفت:این همایش با هدف تحقق شعار اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.

گران در ادامه توانمند سازی مهندسین را از جمله اهداف این سازمان عنوان کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.