یاسر محمودی دبیر دومین جشنواره تئاتر بچه های مسجد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا شمار آثار ارسالی به دبیر خانه این رویداد را 34 اثر برشمرد و افزود: پس از بازبینی داوران حداکثر 10 اثر به جشنواره راه خواهد یافت که از این میان 2 اثر برای شرکت در جشنواره سراسری به تهران ارسال می شود.
وی هدف از برگزاری این رویداد را کشف استعداد هنرمندان استان و ایجاد بستری مناسب جهت تقویت توان علمی و هنری آنان دانست و گفت: مساجد یکی از مهم‌ترین پایگاه های اجتماعی مردم در شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی به جهت وجود طیف عظیمی از مخاطبان در سنین مختلف است و مرکز بسیارخوبی برای ارائه آثار هنری ارزشمند با مفاهیم متعالی است.
این هنرمند تئاتر ادامه داد: جشنواره فوق با موضوعات مختلف دینی، اجتماعی، طنز و نیز با مضامین: قصص قرآنی (زندگانی پیامبران)، روایات و زندگانی اهل بیت (ع)، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مسجد و انقلاب اسلامی، مسجد و دفاع مقدس، مسجد و مدافعان حرم و مسجد و اخلاق برگزار می شود.
محمودی زمان و مکان برگزاری جشنواره را 12 بهمن ماه سال جاری در مساجد استان اعلام و خاطر نشان کرد: کارگاه های آموزشی نویسندگی، کارگردانی و بازیگری نیز به ترتیب در 14 و 25 آذرماه جاری در حوزه هنری مازندران برگزار می شود.
او یاد آور شد: نمایشنامه های منتخب پس از بررسی هیات داوران، معرفی خواهند شد و گروه های شرکت کننده پس از انتخاب بازیگران، زمان و مکان تمرین را به اطلاع دبیرخانه رسانده و در ادامه، دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد استان اقدام به برگزاری کارگاه های فوق می کند.
وی اضافه کرد: تمامی گروه ها در مساجد شهرهای خود سه اجرا خواهند داشت. آثار در این مرحله با حضورپنج داور مورد ارزیابی نهایی قرار خواهد گرفت.
محمودی یاد آور شد: سال گذشته در نخستین دوره جشنواره مذکور شاهد ارسال 22 اثر به دبیر خانه مربوطه بودیم که 2 اثر با عناوین ' قصه ای برای نخوابیدن' به کارگردانی محمد طالبی و ' نافرجام' به کارگردانی مصطفی اژدرپور منفرد به جشنواره سراسری راه یافت.
خبرنگار: زهره کرمی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7330/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.