به گزارش خبرنگار ایرنا محمد اسلامی شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در ساری افزود: این استان می تواند جایگاه خود را در بحث خلاصه نویسی کتاب، قابلیت خوب دیدن و خوب شنیدن و تحلیل درست در حوزه مطالعه ارتقا بخشد.
وی گفت: کتاب و کتابخوانی باید هرروز در زندگی جایگاه برتری نسبت به روز گذشته بیابد، کتاب نباید به وسیله زینتی خانه و مهارت خواندن فقط توسط قشر خاصی انجام شود.
استاندار مازندران به کتابداران توصیه کرد: با اعضای کتابخانه مراوده داشته و عضویت اعضا فقط به صورت نمادین نباشد، کتابدار خوب کسی است که اجازه ندهد خاک غربت کتابش را بگیرد.
اسلامی با تاکید بر ترویج کتابخوانی به تمامی اقشار و اصناف جامعه به صورت یک ضرورت، افزود: با خلاقیت های گوناگون می توان این امر را محقق کرد تا ضریب نفوذ کتاب نیز مانند اینترنت در استان پیشرو باشد.
** فقدان بودجه حکایت اول مازندران
استاندار مازندران با بیان اینکه فقدان بودجه حکایت اول این استان است گفت این دغدغه در بحث کتاب و کتابخوانی نیز وجود دارد اما با تمام محدودیت های مالی تلاش می کنیم برای عرصه کتابخوانی بودجه فراهم شود.
وی با تاکید بر ترویج نذر کتاب گفت: کسب علم و توسعه دانش در گرو یادگیری و مهارت افزایی و پایه و اساس یادگیری خوب دیدن و خوب شنیدن است که با مطالعه محقق می شود.
در این آیین کتابخوانان و کتابداران برتر استانی و ملی از جمله خبرنگار ایرنا تجلیل شدند.
فاطمه قنبری قادیکلایی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مازندران توانست مقام نخست در بخش گزارش نخستین جشنواره کتاب در رسانه استان مازندران از آن خود بکند.
گزارش 'پرفروغ شدن چراغ کتابخوانی برای نابینایان مارندران ' عنوان گزارش خبرنگار ایرنا است که آرای هیات داوران این مسابقه را کسب کرد .
در این گزارش سعی شد تا مسائل مربوط به نابینایان علاقمند به کتابخوانی در مازندران واکاوی شود و برای پیگیری این موضوع اظهار نظر مسئولان در خصوص رفع دغدغه این قشر فرهنگی بی بهره از بینایی مورد حلاجی قرار گرفت .
71 اثر از خبرنگاران مازندران در بخش های یادداشت، گزارش، گفتگو و خبر به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد که هیات داوران هشت اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب کردند .
از برگزیدگان این مسابقه فرهنگی عصر امروز چهارشنبه با حضور استاندار مازندران در ساری تجلیل شد .
قنبری سال گذشته نیز از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران به عنوان یکی ازدوستداران کتاب در استان معرفی و از وی تجلیل شد .
خبرگزاری ایرنای مازندران با اولویت قراردادن رویکرد و مسائل فرهنگی استان تلاش کرده است از طریق خبرنگاران و گزارش نویسان 2 مرکز و دفتر ساری و نوشهر مسائل در این بخش را به صورت خبر و گزارش تهیه کند تا از این طریق علاوه بر انجام وظیفه اطلاع رسانی به مردم ، تعهد خود را به بخش فرهنگی ایفا بکند.
خبرنگار : فاطمه رحمتی **انتشاردهنده : محسن حسن نیا
3009 /1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.