فرماندار ماسال از بخشداران این شهرستان درخواست کرد نسبت به راه اندازی کتابخانه های کوچک در سطح ساختمان های دهیاری شهرستان جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح روستاها اقدام کنند.

به گزارش ایلنا از ماسال، محمود قاسم نژاد صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال با بیان اینکه نباید همه مسائل حوزه کتابخوانی به امکانات و فضای کتابخوانی محدود بماند، گفت: علیرغم محدودیت ها و کمبودهای ممکن باید به دنبال نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی با استفاده از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه باشیم.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماسال با اشاره به استفاده حداکثری از فضاهای موجود جهت امور فرهنگی و کتابخوانی در کشورهای توسعه یافته، اظهار داشت: ما در این راستا نیاز به ایده پردازی، برنامه‌ریزی و اقدام داریم و بایستی از امکانات موجود در این خصوص به درستی استفاده کنیم.

وی مدارس و آموزش و پرورش را یکی از ظرفیت های موجود در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: مدیران مدارس باید ضمن همکاری و تعامل با رابطین کتابخانه ها، گزارش عملکرد خود در این زمینه را به اداره آموزش و پرورش اعلام نمایند.

فرماندار ماسال با تاکید بر نقش کتابخوانی در رشد جامعه، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس باید با استفاده از ابتکار و خلاقیت و برگزاری نمایشگاه های کتاب در سطح مدارس، نسبت به تشویق دانش آموزان به کتابخوانی اقدام نمایند.

قاسم نژاد استفاده از ظرفیت محیط های شهری را یکی دیگر از راهکارهای نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی عنوان داشت و افزود: مطابق با قوانین ، باید بخشی از عوارض شهرداری ها در زمینه  ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هزینه شود.

وی با بیان اینکه باید مقوله های فرهنگی از جمله کتابخوانی به عنوان اولویت اصلی مدیران مطرح باشد، از روسای ادارات و بخشداران  درخواست کرد: زمینه استفاده از فضاهای اداری موجود در ادارات و ساختمان دهیاری ها جهت استقرار کتابخانه های عمومی کوچک را فراهم نمایند.

فرماندار ماسال با تاکید بر پرهیز از کلی گویی و لزوم نگاه مصداقی به مسائل اجتماعی از جمله مسئله کتابخوانی، تصریح کرد: باید با تمام وجود و باور در این زمینه کار کنیم و بدانیم هزینه کردن در حوزه کتاب و کتابخوانی به عنوان یک خدمت فاخر در بین افکار عمومی ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.