فرهنگ بابامحمودی روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت عالمان واقف مازندران در ساری افزود : به پشتوانه نیک اندیشی خیران ، هم اکنون مازندران در بین استان های کشور بیشترین تعداد خانه های بهداشت کشور را دارد .
وی با اعلام این که دانشگاه علوم پزشکی هیچ هزینه ای تاکنون بابت زمین خانه های بهداشت پرداخت نکرده است ، گفت : این گرایش و تمایل مردم مازندران به انجام کار خیر در حوزه بهداشت و درمان جای بسی خرسندی دارد .
معاون علوم پزشکی مازندران همچنین از تامین هزینه تجهیز بعضی بیمارستان های استان از طریق عواید موقوفات خبر داد و افزود : تامین تجهیزات مورد نیاز و ضروری در حوزه درمان بیمارستان امام خمینی(ره) ساری بر اساس نیت واقف از محل درآمدهای موقوفه بزرگ محمد باقر تاجر ساروی تامین می شود .
وی ادامه داد : همچنین از طریق عواید موقوفه بزرگ علینقی کنی در قائمشهر ، هزینه درمان تعدادی از بیماران نیازمند پرداخت می شود.
** اهدای عضو ، وقف جدید
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اهدای عضو افراد مرگ مغزی به عنوان نمونه ای از روزآمد شدن وقف سلامت در جامعه یاد کرد و گفت : ترویج این نوع وقف می تواند گام موثر برای نجات جان بیماران نیازمند باشد .
وی افزود : در حالی روزانه هفت بیمار نیازمند به اهدای عضو در کشور جان خود را از دست می دهند که سالانه پیکر سه هزار فرد مرگ مغزی بدون اهدای عضو به زیر خاک می رود .
بابامحمودی گفت : می توان و باید با ترویج این نوع کار خیر که منجی جان بیماران نیازمند عضو است با بروز هر مرگ مغزی هشت عضو فرد را به بیماران نیازمند پیوند زد .
براساس اعلام معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیشتر از 6 هزار موقوفه علمی و درمانی در کشور وجود دارد که عواید آنها صرف هزینه درمان بیماران و تجهیز مراکز درمانی می شود .
مازندران نیز 14 هزار موقوفه دارد که تعداد انگشت شماری از آنها وقف سلامت هستند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.