به گزارش ایرنا، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در این همایش گفت: این استان یکی از استان های برتر در حوزه وقف بویژه برای ائمه معصومین (ع) می باشد و تاکنون بیش از 28 هزار و 218 موقوفه با نیات مختلف در این استان به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: همه مدیون سنت حسنه وقف و واقفینی هستند که این سنت را تا به امروز در جامعه ماندگار کرده اند.
وی اظهار کرد: وقف خیرات و برکات بسیار برای جامعه به دنبال داشته و کمتر کسی است که در هر حوزه از برکات وقف نفعی نبرده باشد.
وی گفت: مساجد، بقاع متبرکه، حسینیه ها، مراکز آموزشی و بسیاری از اماکن مذهبی و فرهنگی که به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته، نتیجه همت واقفینی است که در راستای احیای شعائر دینی و غنی سازی فرهنگی گام برداشته اند.
حجت الاسلام احمدزاده افزود: در چند سال اخیر با راه ‌اندازی سامانه جامع موقوفات در کشور و ثبت موقوفات و ساماندهی آنها، شفاف ‌سازی در راستای اعتماد سازی واقفان انجام شده است.
وی با اشاره به اثرات موقوفات و خدمتگزاری به مردم اظهار کرد: با کمک خیرین، نذورات و موقوفات مردمی، طی ایام اربعین موکب ثقلین از سوی این نهاد در پنج کیلومتری کربلا و طی دهه آخر صفر 43 موکب در جاده‌ های منتهی به مشهد برپا شد و به زائران خدمات رفاهی، فرهنگی و درمانی ارائه گردید.
وی گفت: از محل موقوفات و نذورات مردمی 94 هزار زائر پیاده حضرت امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر پذیرایی و اسکان داده شدند.
در این مراسم از واقفان، خدمتگزاران و خادمان برتر 254 بقعه متبرکه این استان قدردانی شد.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.