به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت روز پنجشنبه در همایش یاوران وقف بوکان اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون 2 هزار و 500 پرونده حقوقی وقف ثبت سند شده است.
وی ادامه داد: امسال 56 وقف جدید ثبت شده و 10 هزار مترمربع از زمین های اوقاف در هشت ماهه امسال مورد بازسازی قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام جوانبخت با بیان اینکه بیشتر وقف‌ها ی استان وقف مساجد است، اضافه کرد: امسال افزون بر 60 میلیارد ریال توافق نامه با دولت امضا شده است تا برای انجام اموراتی از جمله تعمیرات مساجد، تکمیل مصلاها و کمک به ادارات اوقاف شهرستانی هزینه شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: وقف به عنوان بازوی کمکی دولت می‌تواند نقش ایفا کند و ماموستاها و علمای دینی ما باید در خطبه‌ و سخنرانی‌های خود علاوه بر بیان برکت های وقف و آبادانی مساجد مردم را بر اساس نیاز روز به وقف ترویج و تشویق کنند.

** مرحوم 'ابوبکر مهتدی' 105 مورد وقف در بوکان دارد
فرماندار بوکان نیز با اشاره به اینکه این شهرستان سابقه دیرینه در وقف دارد و تاکنون بیش از سه هزار میلیارد ریال وقف در بوکان به ثبت رسیده‌ است، اظهار کرد: بزرگترین واقف این شهرستان مرحوم حاج آقا 'ابوبکر مهتدی' است که 105 مورد وقف دارد.
جمال خسروی ادامه داد: رمز شادی و نشاط روحی خیران و واقفان در رهایی از خودخواهی و در کرم و بخششندگی آنان بوده که سخاوت، روحشان را از اسارت تن و خودخواهی رهانیده است.
وی در خصوص فرهنگ سازی وقف در جامعه، افزود: ابعاد فرهنگی وقف باید برجسته شود تا از انقطاع نسلی جلوگیری و نسل جدید هم با معنی وقف و واقف آشنا شود.
خسروی همچنین با تاکید بر لزوم تاسیس حوزه علمیه در شهرستان بوکان، اضافه کرد: چون حوزه علمیه در بوکان وجود ندارد، اعتباراتی برای تعمیر و بازسازی یا ساخت مساجد در نظر گرفته نشده که امید است با تاسیس حوزه علمیه در این حوزه اقدامات موثری صورت بگیرد.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از فعالان عرصه وقف و واقفان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/ 7510/3072
**خبرنگار: محمد ادیب ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.