به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری ضمن اظهار تاسف از زلزه اخیر کرمانشاه ، افزود: متاسفانه بعضی از افراد به دنبال سود جویی خویش بوده و سعی می کنند از کمک های مردمی به نفع خود سو استفاده کنند که باید به طور جد مورد برخورد مسئولان قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه تخریب ساختمان ها در چنین رویداد، امری طبیعی است، گفت : این واقعه دردناک را سیاسی نکنیم و سازندگان بناها را به چالش نکشیم.
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری از همدردی عموم مردم قدردانی و خاطر نشان کرد : آنان از نخستین ساعات وقوع زلزله با پیروی از پیام رهبر معظم انقلاب همگام با مسئولان به یاری بازماندگان این مصیبت شتافتند.
او با بیان اینکه ویژگی حکومت اسلامی توسط مردم با زیبایی هرچه بیشتر به نمایش گذاشته شد، اضافه کرد: آنان همچون دفاع مقدس نسبت به هم میهنان خویش بی تفاوت نبوده و برای یاری به بازماندگان از هیچ کمکی کوتاهی نکردند.
خطیب جمعه ساری کمک رسانی به بازماندگان زلزله را بخشی از درس های عاشورا دانست و افزود: مردم خداجوی ایران اسلامی اینگونه ثابت کرده اند که پیرو راستین امام حسین (ع) بوده و برای یاری به هم وطنان چشمداشتی به بیگانگان ندارند.
طبرسی ادامه داد : با چنین مردم مهربان طبعا وظیفه مسئولان سنگین تر شده و در خدمت رسانی باید نهایت کوشش خود را بکنند.
وی حکومت برای مردم به جای حکومت بر مردم را ویژگی بارز نظام اسلامی دانست و گفت : حرف به اندازه کافی زده شد و مسئولان باید بدوا مسئول اعمال خود باشند.
او همچنین سالگرد رحلت جانگداز پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) را به عموم مردم بویژه مسلمین تسلیت گفت و از این روز به عنوان غمگین ترین و پر مصیبت ترین روز در تاریخ جهان یاد کرد.
خبرنگار : زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.