به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در نشست با جمعی از کارکنان سپاه پاسداران، یادآور شد: روایات زیادی در خصوص اهمیت اربعین و گرامیداشت آن وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم.
امام جمعه قزوین، نخستین تجمع عظیم اربعین حسینی را در تهران و پیش از انقلاب اسلامی دانست و گفت: آن روز شاهد تجمع عظیمی بودیم که برخی ها آن را چهار میلیون نفر اعلام کردند که عظمت حضور مردم در آن را زلزله‌ ای ویرانگر برای رژیم و پایه‌های آن دانستند.
به گفته وی، با آن راهپیمایی ‌ها و اوضاع بود که بساط طاغوت برچیده شد و اگر امروز مقام معظم رهبری از راهپیمای عظیم و باشکوه اربعین حمایت می‌کنند، بیانگر اهمیت و عظمت این موضوع است.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اربعین را جریانی دانست که اگر خود نتوانیم در آن حضور یابیم باید زمینه حضور دیگران را در آن فراهم کنیم، افزود: وظیفه داریم به هر شکل ممکن به حرکت عاشورایی اربعین امام حسین (ع) کمک کنیم و بدانیم آینده جهان را این گونه حرکت‌ ها تعیین می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به توصیه های ائمه اطهار(ع) بر پرهیز از مردم از معصیت و گناه،افزود: شخصی خدمت اباعبدالله‌الحسین(ع) رسید و گفت 'وقتی من با گناهی مواجه می‌شوم، نمی‌توانم صبر کنم و به آن گرفتار نشوم، شما موعظه‌ای به من نشان دهید تا بتوانم در مقابل گناه مقاومت کنم و آلوده نشوم'.
وی با پاسخ به آن حضرت به این فرد اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) فرمود:' پنج کار انجام بده بعد هرچه خواستی معصیت کن' و ادامه داد: اول از روزی خدا استفاده نکن و چیزی نخور بعد هرچه خواستی گناه کن، دوم هر گناهی خواستی انجام دهی در محیط ولایت الهی انجام نده، سوم هر وقت خواستی گناه کنی خلوتی پیدا کن که خدا تو را نبیند و اگر چنین جایی پیدا کردی برو و مرتکب گناه شو، چهارم اگر عزرائیل برای قبض روح تو آمد، اگر می‌توانی او را از خود دور کن و از دستش نجات پیدا کن، برو و هرچه می‌خواهی گناه کن و پنجم وقتی مالک جهنم آمد تا تو را وارد جهنم کند قبول نکن و وارد جهنم نشو'.
وی ادامه داد: در روایات آمده اگر کسی چهل شبانه روز معصیت نکند و خودش را برای خدا خالص کند، چشمه‌ های معرفت و حکمت از قلب او به جوشش درآمده و بر زبانش جاری می‌شود.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.