نعمت الله کوهستانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از قاچاقچیان سه دستگاه خودرو نیسان حامل پنج متر مکعب چوب جنگلی از گونه های ' توسکا ' و ' راش ' به همراه یک دستگاه سواری پژو کشف و ضبط شد.
وی با اعلام این که این افراد عضو باندهای فعال و پرکار قاچاق چوب در شهرستان هستند ، گفت که خودروهای حامل چوب این افراد با حضور بموقع ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و ماموران انتظامی با همراه داشتن حکم دادستانی توقیف شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل با تاکید بر این که تلاش برای شناسایی چند عضو دیگر باند قاچاق چوب ادامه دارد ، افزود : قاچاقچیان از مسیرهای جنگلی قصد داشتند چوب های قاچاق را به تهران انتقال دهند.
وی ارزش چوب کشف شده را بیش از 100میلیون ریال اعلام و ادامه داد : برای متهمان نیز پرونده تخلفاتی تشکیل وبه مراجع قضائی تحویل داده شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی آمل به قاچاقچیان چوب هشدار داد : ماموران جنگل بانی در بیشتر نقاط این شهرستان حضور دائمی دارند و منطقه را برای قاچاقیان عرصه های منابع طبیعی را ناامن خواهند کرد.
وی بر ضرورت مشارکت و اطلاع رسانی مردم برای برخورد با قاچاقچیان چوب تاکید کرد و گفت : حفظ و حراست از عرصه های طبیعی تنها با مشارکت مردم امکان پذیر ومحقق خواهد شد و مردم نباید نقش خود را در این زمینه دست کم بگیرند.
80 هزار هکتار جنگل و 120 هزار هکتار مرتع در حوزه استحفاظی شهرستان آمل وجود دارد.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.