سرهنگ علی اصغر خرم روی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: قاچاقچیان، محموله یاد شده را در یک فروند شناور جاسازی کرده و شناور نیز در جنگل های دریایی حرا پنهان شده بود.
وی ادامه داد: با کار اطلاعاتی دقیق، ماموران دریابانی موفق شدند، پیش از خروج شناور از مخفیگاه، محل آن را شناسایی کنند.
فرمانده دریابانی اضافه کرد: این شناور و سوخت قاچاق آن در یک درگیری مسلحانه با قاچاقچیان کشف و توقیف شد و هفت نفر در این عملیات دستگیر شدند.
سرهنگ خرم روی با اشاره به جریمه سنگین قاچاقچیان به ازای هر لیتر سوخت کشف شده از آنان اظهار داشت:به طور معمول قاچاقچیان هنگام روبرو شدن با ماموران دریابانی سعی می کنند سوخت قاچاق را پیش از دستگیری در دریا خالی کنند تا جریمه کمتری بپردازند.
فرمانده دریابانی خاطرنشان کرد: ماموران دریابانی در عملیات اخیر از اصل غافلگیری استفاده کردند و پیش از آن که قاچاقچیان 70هزار لیتر گازوییل را به دریا بریزند و لطمه جبران ناپذیر به محیط زیست دریایی وارد کنند، قاچاقچیان را دستگیر و محموله را کشف و ضبط کردند.
اطراف خور تیاب از حدودسه کیلومتری بندر تیاب میناب، درختان حرا به چشم می‌خورد و طول خورتیاب ۷ مایل دریایی (حدود 13کیلومتر)است .
درختان حرا، در قسمت‌های کم‌عمق خور خوران کنار و روی تپه‌های جزیره مانندی که هنگام پایین رفتن آب دریا از آب بیرون می‌مانند قرار گرفته‌است. جنگل های حرا هنگام بالا آمدن آب دریا، در آب‌های خلیج فارس به حالت شناور می‌ماند و با فروکش کردن آب دریا به مدت ۶ تا ۷ ساعت مانند جنگل‌های مناطق خشک نمایان می‌شوند.
2094
خبرنگار و انتشاردهنده: هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.