آزاده رضازاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : زیبا شدن خواسته بسیاری از بانوان است اما در مسیر انتخاب گزینه برای انجام این کار ، آنها مغلوب فریب تبلیغات رنگ و لعاب دار از سوی برخی آرایشگران می شوند .
وی ادامه داد : ورود و فعالیت افراد غیر متخصص در حوزه درمان پوست همچون آرایشگران زنانه با عناوین زیباسازی پوست باعث شد تا برخی بانوان از این گزینه برای انجام کارهای خود استفاده بکنند .
این متخصص زیبایی پوست و مو با تاکید بر اینکه تخصص در هر حرفه و کاری منوط به گذراندن دوره های آموزشی لازم در مراکز علمی و دانشگاهی است ، افزود : داشتن پیوست تحصیلات دانشگاهی برای انجام هر کاری به نوعی مهر تایید بر داشتن تخصص و آگاهی فرد در انجام آن کار به شمار می رود .
وی خاطرنشان کرد : اما برخی آرایشگران با استفاده از فضای اعتماد مشتریان خود دست به انجام یکسری کارها می زنند که خارج از تخصص و توانایی آنان است .
به گفته رضازاده همین عدم آگاهی آرایشگران باعث شده تا آنها در نحوه استفاده از وسایل برای انجام کارها آگاهی لازم را نداشته باشند بطوریکه انجام بدون استریل دستگاه ها و استفاده برای چند مراجعه کننده ، عفونت های پوستی را به همراه می آورد .
وی از جمله بیماری های پوستی رایج هنگام انجام این نوع کارهای غیر متخصصانه توسط آرایشگران زنانه را بروز تب خال اعلام کرد .
این متخصص زیبایی پوست و مو آگاهی سازی جامعه زنان ، نسبت به اثرات و تبعات حضور و مراجعه به افراد غیر متخصص را به عنوان راهکاری برای گریز از این مسائل دانست .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.