فرهاد ارجمندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگاه به مدت 2روز با حضور اعضای تیم های درمان اضطراری استان های قزوین،اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد،مرکزی، فارس و سیستان و بلوچستان تا فردا دوشنبه در قزوین ادامه دارد.
وی اضافه کرد: این کارگاه در 2 بخش تخصصی بیماری های زنان در سوانح با حضور 17نفر و آموزش تخصصی مداخلات غذایی در جامعه آسیب پذیر(تغذیه)با حضور 12نفر از اعضای این تیم ها در حال برگزاری است.
ارجمندی ادامه داد: مباحث اورژانس های زنان در سوانح، بهداشت خانواده و بیماری های مقاربتی واگیردار در کارگاه بیماری های زنان در سوانح و همچنین سبد غذایی خانوار در حوادث، امنیت غذایی و گروه های آسیب پذیر، نمونه گیری در بررسی های سریع تغذیه ای، مداخلات تغذیه در سالمندان، مادران، شیرخواران و کودکان و در کل بررسی الگوی مصرف سبد غذایی خانوار و نقش سازمان های مداخله گر تغذیه ای در کارگاه مطرح و بررسی می شوند.
وی اضافه کرد: تیم های درمان اضطراری به عنوان اولین تیم های اعزامی به محل حوادث و سوانح شناخته می شوند که باید همیشه توان و آمادگی لازم را در ورود به حوادث داشته باشند، از این رو جمعیت هلال احمر با برگزاری دوره های آموزشی خاص و بازآموزی و کارگاه های تخصصی به دنبال ایجاد و تقویت این آمادگی 100درصدی این تیم ها است.
اعضای تیم های درمان اضطراری از بین داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر هستند که در استان قزوین تعداد آنها به 50 نفر می رسد.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.