به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله نور الله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری شرکت 20 میلیونی عاشقان سید الشهدا (ع) در مراسم اربعین را عامل خوف و وحشت استکبار جهانی و نظام صهیونیستی دانست و افزود : از همین رو از نعکاس خبری این مراسم دشمن شکن ممانعت می کنند.
وی ادامه داد : کم رنگ کردن واقعه کربلا و اربعین شهادت سالار شهیدان و یارانش از جمله اهداف دشمنان نظام الهی بوده که برای تحقق آن تلاش بسیاری کرده اند اما شاهدیم که خیل دوستداران امام حسین (ع) هرساله فزونی یافته و مراسم مربوطه نیز با شکوه بیشتریز برگزار می شود.
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری مبارزه با جهل و نادانی را از اهداف بزرگ قیام عاشورا دانست و گفت : در همه دوران ها عده ای دنیا پرست برای رسیدن به هدف های پلیدشان سعی می کنند تا به نام دین ، مردم را در جهل و نادانی نگاه دارند.
او با اشاره به اینکه هم اینک نیز دنیا با این مصیبت دست به گریبان است و در ایران اسلامی نیز با چنین مشکلاتی مواجه ایم، خواهان استمرار آسیب شناسی در جامعه شد.
خطیب جمعه ساری یاد آور شد : خوشبختانه مردم خداجوی ایران اسلامی در نتیجه انس و الفت با ولایت فقیه ، هرگز فریب دشمنان داخلی و خارجی را نخورده اند.
امام جمعه ساری همچنین انتصاب مهندس محمد اسلامی را به سمت استانداری مازندران تبریک گفت و گفت : مازندران به رغم زیبایی های خدادادی با مشکلات و کمبودهای فراوانی مواجه است که از استاندار جدید می خواهیم تا برای حل این معضلات و خدمت رسانی به شهروندان همت کنند.
وی همنچنین در بخش دیگری از سخنانش از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور انتقاد کرد و خواهان عادت به کتابخوانی در بین مردم شد.
او گفت : همه دنیا امکان استفاده از فناوری را دارند اما به کتاب خواندنشان لطمه ای وارد نکرده و از هر فرصتی برای مطالعه استفاده می کنند.
طبرسی افزود : حوشبختانه کتاب در زمینه های گوناگون در کشور منتشر می شود که می تواند سلایق همه مردم را شامل شود و همچنین کتابخانه های عمومی فرصت مناسبی را برای شهروندان ایجاد کرده که دیگر بهانه ای برای فاصله گرفتن با این کالای فرهنگی وجود ندارد.
خبرنگار : زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.