حبیب الله ساداتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در ساری از ثبت نام 38 هزار مازندرانی برای حضور در اربعین ابا عبدالله الحسین (ع) در کشور عراق تاکنون خبر داد و افزود : برای 23 هزار نفر از زائران مازندران تا کنون ویزا صادر شده است .
اربعین پارسال حدود 44 هزار مازندرانی زایر مرقد امام حسین (ع) و یاران باوفایشان شده بودند.
مدیرکل حج و زیارت مازندران با اعلام این که ثبت نام زائران تا ایام اربعین ادامه دارد ، از متقاضیان خواست تا با مراجعه به دفاتر زیارتی مجاز و یا از طریق سامانه ' سماح ' به نشانی ‏www.samah.haj.ir ، ثبت نام کنند .
وی گفت که بازگشایی کنسولگری موقت عراق در مازندران برای تسهیل جریان ثبت نام زائران اربعین و صدور ویزا تاثیر مثبت داشته و سبب کاهش اتلاف زمان شده ، گفت : زائران اربعین تا زمانی که ویزای آنها صادر نشده ، اقدام به تهییه بلیط هواپیما و اتوبوس نکنند .
او افزود : امسال برای اربعین 6 پرواز از مازندران به کشور عراق خواهیم داشت که حدود یک هزار و 200 نفر مجموع ظرفیت این پرواز ها خواهد بود و پروازها هم از 9 آبان شروع می شود .
ساداتی همراه داشتن مدارک شناسایی برای زائران اربعین مانند گذرنامه ، کارت ملی و ویزا را الزامی اعلام کرد و گفت که بدون در دست داشتن مدارک شناسایی ، به هیچ وجه عبور از مرز امکان پذیر نخواهد بود .
وی افزود : زائران همچنین قوانین کشور عراق مانند عبور و مرور ، هشدار ها ، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید .
مدیرکل حج و زیارت مازندران با تاکید بر اینکه زائران از طریف دفاتر رسمی برای حضور در اربعین اقدام کنند ، گفت : مراجعه به افراد حقیقی زائران را از برخورداری از شرایط بیمه ای و خدمات پزشکی محروم می کند .
پیش بینی می شود در اربعین حسینی امسال بیش از 50 هزار زائر عتبات عالیات از مازندران راهی سرزمین عراق شوند .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.