مسکن مهر 52 واحدی کوی جهاد کشاورزی از سال 90 در اختیار متقاضیان قرار گرفته و بعد از چند ماه مشکلات فاضلاب این واحدها به یک چالش بزرگ برای اهالی این کوی تبدیل شده است.
به گفته اهالی این کوی حتی در ایام تابستان نیز این کوچه پر از آب فاضلاب بوده و بوی تعفن آن تا چند متری برای هرفردی بسیار آزار دهنده است .
** انتقادهای اهالی کوی کشاورزی از بوی بد فاضلاب
فائقه رحمانیان یکی از اهالی قدیمی کوی جهاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از ابتدای افتتاح طرح مسکن مهر در این مکان مشکل فاضلاب آن آغاز شد،گفت :ساکنان این منطقه چندین بار به مرکز بهداشت مراجعه ولی هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفت.
وی با اعلام اینکه حتی به خود فرمانداری نیز اطلاع داده شد ، اظهار داشت :فرمانداری تنها جوابی که به ما داده اینکه باید فاضلاب شهری در این منطقه احداث شود.
یکی دیگر از اهالی ساکن در مسکن مهر کوی جهادکشاورزی با بیان اینکه مشکل فاضلاب در مسکن مهرها چیز جدیدی نبوده ، گفت متاسفانه چند سالی است این مشکل و روان شدن آبهای کثیف فاضلاب در کوی جهاد برای اهالی این منطقه مشکلات عدیده ایی را به وجود آورده است.
فاطمه رحمانیان نیز با بیان اینکه ما چند سالی است به این کوچه آمده ایم ، گفت:با هزینه اهالی این واحدها چندین بار فاضلاب احداث کرده ایم اما این مشکل همچنان پا برجاست.
وی بیان کرد :حتی در تابستان که سطح آب بسیار پایین بوده این مشکل پابرجاست و بچه های اهالی این منطقه به موجب این مشکل در خانه های خود محبوس می باشند.
رحمانیان با اشاره به اینکه به صورت شخصی چندین بار با فرماندار سابق جویبار نیز این مشکل را بیان کرده ایم ، افزود: از مسئولین می خواهیم تا در راستای حل این مشکلات به ما کمک کنند.
یکی دیگر از اهالی این مجتمع با بیان اینکه چهار سال در این مکان ساکن هستم ، افزود بنا است تا برای حل این مشکل بار دیگر به فرمانداری مراجعه کنم گرچه امیدی برای رفع این مشکل نمی بینم.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جویبار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مسکن مهر 52 واحدی کوی جهاد کشاورزی تا یک سال نخست این مجتمع در تعهد پیمانکار بوده است ، گفت:بعد از آن این مجتمع در اختیار اهالی آن قرار گرفته است.
** تنها 40 درصد خیابانهای شهرستان جویبار به سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهری متصل است
مدیر امور آب و فاضلاب شهری شهرستان جویبار در گفت و گویی در راستای مشکل فاضلاب مسکن مهر 52 واحدی کوی جهاد با بیان اینکه طرح مطالعاتی فاضلاب شهری از سال 72 در جویبار آغاز شده گفت : این طرح در بخش هایی از شهر در سال 85 به بهره برداری رسید.
محمد کریمی با اعلام اینکه پنج شهر مازندران از بانک توسعه اسلامی تسهیلات دریافت می کنند ، اظهار داشت :جویبار نیز قبلا از این تسهیلات بهره مند می شد اما از سال 92 هیچ موافقت نامه اصولی در این زمینه برداشته نشد.
وی تصریح کرد:طبق توافق صورت گرفته می بایست تمامی طرح های آب و فاضلاب در بین سال های 76 الی 85 با تسهیلات بانک توسعه اسلامی تکمیل می شد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری جویبار همچنین با بیان اینکه شهردار سابق متاسفانه در اجرای طرح تصفیه خانه اجازه کنده کاری را به این اداره نداد ، گفت: بودجه این طرح برگشت خورد و تاکنون تنها 40 درصد مردم این شهرستان به تصفیه خانه فاضلاب شهری متصل شدند.
شهرستان جویبار دارای 2 تصفیه خانه در زمینی به مساحت 12 هکتار که با یک مدول راه اندازی شده مشغول فعالیت است و همچنین از 58 کیلومتر شبکه اجرایی 40 کیلومتر آن لوله گذاری شده است.
کریمی هزینه برآورد شده برای اجرای کامل تصفیه خانه فاضلاب شهری در جویبار را 500 میلیارد ریال بیان کرد وخاطرنشان ساخت:الویت اجرای طرح با مجتمع ها و مکان هایی خواهد بود که از لحاظ فاضلاب در حال حاضر با مشکل مواجه اند.
فرماندار شهرستان جویبار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از قول مساعد معاونت آب و فاضلاب شهری استان مازندران در راستای اجرای این طرح نیمه کاره خبر داد و گفت که با تخصیص اعتبار ادامه این طرح آغاز خواهد شد تا در این راستا تمامی واحدهای این شهرستان که به سیستم فاضلاب شهری متصل نیست ، متصل شوند .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.