به گزارش خبرنگار ایرنا، مرغ ترش غذای اصیل مازندرانی، با رب انار یکی از غذاهای مهم و لذیذ روستائیان مازندران است که در یک دهه اخیر پای چنین غذاهایی به منوهای رستوران ها به ویژه در مناطق گردشگری نیز باز شده است.
از آنجایی که درخت انار ترش از گونه های مقاوم و پر حاصل در سیاه ریشه ها محسوب می شود، در بیشتر کوچه و خیابان های روستاهای مازندران وجود دارد.
شهرستان بهشهر قطب انارستان استان مازندران است و برداشت انار ترش از نیمه دوم مهر آغاز می شود و تا نیمه اول آبان ادامه دارد.
عزیزالله شهیدی فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح زیر کشت انار ترش در استان را 15هزار هکتار اعلام کرد و گفت: 12هزار هکتارازاین درختان، انارستان وحشی در منطقه حیات وحش میانکاله شهرستان بهشهر است و بقیه در سطح استان با پراکندگی وجود دارد.
وی با بیان اینکه متوسط تولید انار ترش در هر هکتار پنج تا شش تن است، ادامه داد : فرآوری دون انار و تهیه رب آنار همچنان سنتی است و کارخانه صنعتی در این خصوص در استان وجود ندارد.
به گزارش ایرنا این روزها وقتی وارد بازارچه های محلی شهرهای مازندران می شوید ،دون های انار خشک شده و رب انار ترش به ازای هر کیلو 20تا 25 هزار تومان به نسبت کیفیت عرضه و خرید و فروش می شود.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده:محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.