به گزارش خبرنگار ایرنا ، یعقوب صفرپور روز سه شنبه در جلسه کارگروه آب ، خاک و کشاورزی شهرستان قائمشهر ، افزود : حدود 300 هکتار آببندان در این منطقه وجود دارد که این آببندان ها حدود 2 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان را تحت پوشش قرار می دهد.
شهرستان قائمشهر هشت هزار هکتار زمین شالیزاری دارد .
وی در خصوص آبگیری زودهنگام آببندان ها در سال جاری گفت که ابتدا پرورش دهندگان ماهی باید نسبت به برداشت ماهی تا اواخر آبان ماه اقدام کنند و همچنین شوراهای منطقه باید وارد عرصه کار شوند .
مدیر بهره برداری و توزیع آب شهرستان قائمشهر ، سیمرغ و سوادکوه با اشاره به اینکه با این اقدامات به موقع ، لایروبی نهرها برای آبگیری آببندان ها زودتر انجام می شود ، بیان کرد : یکی از منابع خوب برای اراضی در فصل زراعی وجود اببندان ها است.
صفرپور در خصوص آبگیری آببندان ها گفت که در فصل غیر زراعی که آب های روان سطحی رودخانه های سیاه رود و تلار به سمت دریا روانه می شود ، ما هم در این هنگام با مهار آب سطحی آبگیری آببندان ها را انجام می دهیم .
معاون جهاد کشاورزی قائمشهر در این جلسه گفت : در این شهرستان حدود یک هزار و 650 هکتار زیر کشت مجدد شالی و 950 هکتار زیر کشت رتون قرار گرفت.
علی شعبانی با بیان اینکه برداشت برنج در برخی از مزارع آغاز شده است ، افزود : پیش بینی ما حدود 4 هزار و 200 تن شلتوک است که این میزان تولید خوب است اما در بحث منابع آبی دچار مشکل شده ایم .
وی با اشاره اینکه خیلی از چاه های ما امسال خشک شده است ، گفت که اگر برداشت از منابع آبی به این منوال انجام شود در سال های آینده ما کشت اول هم نخواهیم داشت .
خبرنگار : خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشا ردهنده: محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.