به گزارش خبرنگار ایرنا ، عبدالله آزادی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در ساری افزود که برای اخذ مجوز این مرکز ، آموزش و پرورش و اداره استعدادهای درخشان مازندران به مدت 2 سال پیگیری کردند.
وی گفت که این مجموعه علمی و تحقیقاتی هم اکنون فعالیتش را در یکی از اتاق های مدرسه استعدادهای درخشان ساری با امکانات محدود و اندک آغاز کرده است .
رئیس اداره استعدادهای درخشان مازندران با استناد به حضور پررنگ دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان در مسابقات و المپیادهای علمی ، ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی باشگاه دانش پژوهان جوان فرصت طلایی برای شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای این افراد فراهم شود .
باشگاه دانش پژوهان جوان مجموعه ای برای شناسایی ، هدایت و پروراندن افراد مستعد در سنین 15 تا 25 سال است که با دراختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات زمینه فعالیت های علمی و تحقیقاتی را برای این افراد فراهم می کند .
مجوز راه اندازی نخستین باشگاه دانش پژوهان جوان کشور ابتدای امسال برای استان البرز صادر شد و پس از آن هم استان های سمنان و یزد صاحب این مجموه شدند.
** 10 مدال المپیادی دانش آموزان مازندران
رئیس اداره استعدادهای درخشان مازندران مشارکت و موفقیت دانش آموزان استعدادهای درخشان مازندران در المپیادهای علمی سال های اخیر را روزافزود توصیف کرد و گفت که سال تحصیلی گذشته این دانش آموزان 10 مدال المپیادی کسب کردند در حالی که سال 94 تعداد مدال ها 8 مورد بود.
وی از فعالیت 30 مرکز استعدادهای درخشان در مازندران خبر داد و افزود : سال تحصیلی گذشته هشت هزار و 103 دانش آموز در این مراکز تحصیل می کردند .
آزادی ، کیفیت بخشی را مهم ترین برنامه مدارس و مراکز زیر پوشش این اداره در سال جاری برشمرد و گفت : فراهم کردن زمینه شناسایی شایستگی های دانش آموزان نخبه و هدایت آنها به فعالیت های علمی براساس ذائقه آنان از جمله این برنامه هاست .
نخستین مدرسه استعدادهای درخشان که در افکار عمومی به ' مدرسه تیزهوشان ' شهرت دارند ، سال 1355 در کشور راه اندازی شد ، اما استان مازندران در سال 69 و سه سال پس از ابلاغ اساسنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان صاحب 2 مدرسه تیزهوشان به صورت همزمان شد.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.