برگزاری مسابقات در این ورزشگاه که بنا بر اظهار نظر کارشناسان فوتبال مازندران ،قدیمی ترین استادیوم استان به شمار می رود ، علاوه بر ترافیک ممتد در کارگر ، خیابان اصلی و خیابان های فرعی ، پارک خودرو تماشاچیان مسابقات در کوچه ها و خیابان های فرعی محلات سید محله ، آلمانی ها ، ترک محله و خیابان اصلی کارگر به دلیل نبود محل پارک باعث شده تا آسایش ساکنان اطراف این ورزشگاه سلب شود.
امتداد ترافیک خودروها در خیابان کارگر قائمشهر بویژه در پایان زمان برگزاری مسابقات که با تخلیه هیجانات تماشاچیان نیز همراه است ، گسترش بیشتری پیدا می کند و حتی این ترافیک به خیابان و کوچه های دیگر مسیر کشانده می شود به طوریکه در فعالیت و خدمات برخی نهادهای خدمات رسانی از جمله بیمارستان ولیعصر (عج ) نیز تاثیر می گذارد .
فعالیت بیمارستان ولیعصر و مرکز جراحی قلب تامین اجتماعی شمال کشور که در چند کیلومتری استادیوم وطنی و در همان خیابان کارگر قرار دارد در زمان برگزاری مسابقات بویژه دربی های حساس تحت تاثیر قرار می گیرد .
براساس مشاهدات خبرنگار ایرنا برخی مواقع قفل شدن ترافیک در این خیابان براثر پارک خودروها در گذرگاه ها و محل های تردد و همچنین حضور پرشمار تماشاچیان باعث می شود تا آمبولانس های بیمارستان ولیعصر با وجود تلاش برای انتقال بیماران در اسرع وقت ، با مشکل مواجه شوند .
حتی راه های میانبر موجود در خیابان های فرعی و کوچه های مسیر که مملو از خودرو تماشاچیان پر و پا قرص تیم های فوتبال است به دلیل نبود پارکینگ با پارک دوبل و یا بر روی گذرگاه ها مسدود می شود .
به قول ساکنان کوچه هاو خیابان های اطراف استادیوم وطنی به رسم میزبانی رنج های زیادی را به خاطربرگزاری مسابقات و حضور تماشاچیان در این ورزشگاه در دهه های گذشته تحمل کرده و می کنند .
سالها قبل مسوولان شهرستان قائمشهر حل معضل وجود استادیوم وطنی درهسته مرکزی شهر را با اعلام خبری مبنی بر انتقال این فضای ورزشی بیان کردند .
*** انتقال استادیوم وطنی به خارج از شهر منتفی است
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قائمشهر دراین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت : باتوجه به قرار داشتن استادیوم وطنی در مرکز شهر قائمشهر از نظر ترافیکی و نظم برای شهروندان مشکل ساز بوده است .
سید غلامرضا رضوی با اشاره به موضوع انتقال استادیوم پنج هزار نفری وطنی بعنوان محل برگزاری مسابقات تیم فوتبال نساجی مازندران که در سال های قبل مطرح شد از آن به عنوان پروژه در حد و اندازه حرف دانست .
وی افزود : با توجه به اعتبارات اندک و محدود دولتی که وجود دارد اجرای این پروژه نیاز به سرمایه گذاری و ورود بخش خصوصی است .
رئیس اداره ورزش و جوانان قائمشهر که از وطنی به عنوان پیرترین و قدیمی ترین استادیوم استان مازندران نام می برد ، ادامه داد : با توجه به وضعیت موجود تخصیص اعتبار دولتی ، موضوع انتقال این استادیوم منتفی است .
ایمان پویامهر ، عضو شورای اسلامی شهر قائمشهر نیز مشکلات ترافیکی خودروها و پارک در محل غیر متعارف به دلیل وجود استادیوم وطنی در هسته مرکزی و نزدیک به میدان طالقانی را تایید کرد .
وی با اشاره به طرح موضوع انتقال این استادیوم از بافت مرکز شهر قائمشهر در سالهای قبل ، گفت : این موضوع در زمان ساخت استادیوم زیارکلای کیاکلا مطرح شد تا برگزاری مسابقات فوتبال در آن ورزشگاه برگزار شود .
پویامهر که در دولت یازدهم در سمت معاون فرماندار قائمشهر فعالیت داشت ، افزود : با ارتقای بخش کیاکلا به شهرستان سیمرغ عملا انتقال ورزشگاه وطنی به آن شهرستان منتفی شد .
وی رفع مشکلات ناشی از ترافیک و پارک نامناسب خودروها در زمان برگزاری مسابقات را منوط به ایجاد پارکینگ اعلام کرد و ادامه داد : برای این منظور با دستور رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر ،شناسایی زمین های بلااستفاده در هسته مرکزی شهر در دستور کار کمیسیون های عمران ، تحقیق و تفحص شورا قرار گرفته است .
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قائمشهر تاکنون 6 مورد از این زمین های بلا استفاده شناسایی شد و در رای زنی با مالکان از آنان خواسته می شود تا با دریافت عوارض ، زمین ها را پارکینگ خودروها بکنند .
وی همچنین تعیین تکلیف وضعیت سه پارکینگ پشت استادیوم وطنی ، خیابان بابل و خیابان آیت الله صالحی مازندران روبروی مجتمع تجاری میلاد نور به عنوان دیگر برنامه کاری شورای اسلامی شهر قائمشهر برشمرد که در دستور کار قرار دارد .
پویامهر اضافه کرد : این پارکینگ ها بنا به دلایلی یا مورد استفاده قرار نگرفته است یا ساخت آنها تکمیل نشده است .
وی تعداد پارکینگ های طبقاتی موجود در شهر قائمشهر تنها یک پارکینگ اعلام کرد و ادامه داد : مطمئنا با ادامه شرایط فعلی در آینده این شهر پرتراکم کشور با مشکل پارکینگ مواجه خواهد شد .
*** بحران پارکینگ و ترافیک های شدیدتر ، آینده پیش روی استادیوم وطنی
عضو شورای اسلامی شهر قائمشهر که وضعیت فعلی استادیوم وطنی در خصوص پارکینگ خودروها و همچنین ترافیک در مسیر های منتهی به آن را نامناسب و شکنجه آور برای شهروندان توصیف کرد ، گفت : با تکمیل مراحل ساخت چند پروژه اطراف استادیوم از جمله مجتمع پزشکان و مجموعه تجاری نگین شمال این مشکلات تشدید خواهد یافت .
وی ابراز امیدواری کرد که با مشخص شدن وضعیت پارکینگ های در حال ساخت ، استفاده از زمین های بلا استفاده برای پارکینگ و همچنین انجام کارهای انتقال کارخانه شماره یک نساجی در آن منطقه ، مشکلات در این زمینه رفع شود .
استادیوم شهید وطنی قائمشهر که حدود یک قرن قبل بخشی از مراتع این شهر بود در سال 1320 و پس از اشغال ایران توسط قوای اتحاد جماهیر شوروی ،پادگان نظامی شد و به مرور زمان روسها برای انجام فعالیت های ورزشی سربازان خود زمین فوتبالی درگوشه ای از پادگان ایجاد کردند .
بعد از خروج قوای شوروی از قائمشهراین مکان با حفظ کاربری ورزشی فعالیت خود را ادامه داد و با تلاش مرحوم 'عباس اسفندیاری 'که بعدها به عنوان پدر ورزش قائمشهر نامیده شد، گسترش یافت و این زمین ورزشی تا قبل از انقلاب نام خاصی نداشت پس از انقلاب مدتی به افتخاری معروف بود و بعد از شهادت شهید وطنی به نام این شهید ورزشکار مزین شد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.