به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید عیسی میرشفیعی روز چهارشنبه در همایش استانی درس پژوهی که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در قائمشهر برگزار شد ، افزود که مقطع ابتدائی 36.58 درصد از نیروهای آموزش و پرورش مازندران را در اختیار دارد.
وی با بیان اینکه 54 درصد از معلمان مازندران بالای 20 سال سابقه کار دارند ، گفت که این نیروها تا 10 سال آینده بازنشسته می شوند و لازم است برای این منظور هم چاره اندیشی شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران همچنین سابقه کار 30.29 درصد از نیروهای آموزشی استان را 10 سال اعلام کرد .
میرشفیعی با تاکید بر کمبود نیروی آموزشی تا سال 1400 ، گفت : با این که ورودی دانشگاه فرهنگیان استان تا سال 1400 تنها 794 نفر نیروی آموزشی خواهد بود ، ما در همان سال سه هزار و 554 نفر خروجی از آموزش و پرورش داریم که به معنای کمبود 2 هزار و 760 نیروی آموزشی برای استان خواهد بود.
وی از بازنشستگی 567 نفر از نیروی آموزش ابتدایی در سال جاری خبر داد و گفت که امسال ورودی نیرو در این بخش367 نفر بود و آموزش و پرورش مازندران با 200 نفر کمبود نیروی معلم مواجه می شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران عدم تخصیص سهمیه مناسب در آزمون استخدامی برای استان ، وجود کلاس های پایه ششم مختلط در مدارس روستایی ، فقدان اعتبارات کافی برای پرداخت حق التدریس معلمان بالای 20 سال سابقه آموزشی ، عدم تسهیلات و امتیازات مناسب برای جذب و نگهداشت نیروهای کارآمد در دوره ابتدایی و تقویت نگاه تخصصی و زیربنایی به این دوره تحصیل را از دیگر چالش های پیش روی آموزش و پرورش استان اعلام کرد.
میرشفیعی رویکردهای دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش ابتدایی رل مشکل گشا توصیف کرد و اساسی ترین آنها را توسعه عدالت محوری آموزش و برابر سازی فرصت ها ، تمرکز بر والدین به عنوان افراد تاثیر گذار بر دانش آموز ، ارتقاء صلاحیت حرفه ای کارکنان و بانشاط سازی فضای آموزشی با رویکرد بازی برشمرد.
استان مازندران در سال تحصیلی گذشته سه هزار و 994 مدرسه با 507 هزار و 390 دانش آموز داشت .
2 هزار و 119 مدرسه استان مربوط به مقطع ابتدایی است که در سال تحصیلی گذشته 258 هزار و 38 دانش آموز در آنها تحصیل می کردند.
همچنین 804 مدرسه به تعداد یکهزار و 244 کلاس درس چندپایه در مازندران وجوددارد که 17 هزار دانش آموز در آنها تحصیل می کنند.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.