خدانظر دریکوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورتی که بتوان برنامه ریزی دقیقی برای ساماندهی بهینه منابع انسانی انجام داد از محل ساماندهی درست و منطقی منابع انسانی در اعتبارات تخصیصی می توان صرفه جویی کرد و از محل صرفه جویی به نفع آموزش و پرورش و کارکنان استفاده کرد.
وی تعداد کلاس های موجود در استان را 13هزارو 868 کلاس عنوان کرد و افزود: بر اساس تفاهم نامه توسعه سنواتی باید این تعداد به 13هزارو 476 کلاس کاهش یابد.
وی در ادامه تراکم کلاس های دوره ابتدایی را در مجموع 20 دانش آموز ، در دوره اول متوسطه حدود 22 دانش آموز ، در دوره دوم متوسطه حدود 20 دانش آموز و در شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش 23 هنرجو اعلام کرد وادامه داد: باید تلاش شود تا این تراکم به میانگین کشوری نزدیکتر شود.
به گفته در حال حاضر یکهزار و 176 مدرسه ابتدایی یک تا 15 نفره، 447 مدرسه ابتدایی یک تا پنج نفره و 729 مدرسه 6 تا 15 نفره در سطح استان لرستان وجود دارد.
دریکوند در حال حاضر از مجموع چهار هزار و 200 مدرسه استان حدود 2هزار و 500 مدرسه روستایی عشایری می باشد که میانگین تعداد دانش آموز در این مدارس کم است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: در سال های گذشته ساماندهی درستی در آموزش و پرورش استان لرستان صورت نگرفته است به نحوی که اکنون در برخی شهرستان های استان مانند الشتر، کوهدشت، رومشکان، خرم آباد و پلدختر مازاد نیرو وجود دارد در حالیکه در شهرستان های دورود، ازنا و الیگودرز به شدت کمبود نیرو داریم.
وی بیان کرد: نیروهای مازاد دارای کسری ساعت هستند در حالیکه اعتبارات بدون بهره وری هزینه می شود و باید این نیروهای مازاد را در مکان های دارای کسری ساعت ساماندهی کنیم و نیروهای بازنسسته را استمرار ندهیم.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.