مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران ظرفیت این تصفیه خانه فاضلاب را 3 هزار و 500 متر مکعب اعلام کرد و گفت که درفازاول فاضلاب 300 واحد صنعتی مستقر می توانند وارد این تصفیه خانه شود.
مصطفی موسوی پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بشل حدود 75 میلیارد ریال اعتبارهزینه شده است.
به گفته وی شهرک صنعتی بشل سوادکوه 196هکتار مساحت دارد که تاکنون 209 صنعتگر برای استقرار واحدهای صنعتی خود دراین شهرک قراردادبستند و 138 واحد صنعتی نیز در این شهرک مستقر است.
وی اضافه کرد : هم اکنون 15 شهرک صنعتی این استان از تصفیه خانه فاضلاب بهره مند هستند و 70 درصد از واحدهای مستقر در شهرک ها نیز فاضلابشان به تصفیه خانه می ریزد.
وی مهمترین مزیت تصفیه خانه فاضلاب را صرف نظر از حفاظت از محیط زیست، بهره گیری مجدد از آب این تصفیه خانه ها برای فضای سبز شهرک ها اعلام کرد.
مازندران 38 شهرک صنعتی دارد که یک هزار و 600 واحد صنعتی در این شهرک ها استقرار دارند و 50 درصد از اشتغال 80 هزار نفری بخش صنعت مازندران در شهرک هاست.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرای طرح نشانه گذاری ( پر چم گذاری) در شناگاه های مازندران صبح امروز به این خطه شمال کشور سفر کرد.
شرکت در نشست شورای اداری و بازدید از چند طرح زیست محیطی از برنامه دکتر ابتکار به استان مازندران است.
این دومین سفر دکتر ابتکار به استان مازندران است که در زمان حضورش در کابینه دولت یازدهم انجام می شود.
طرح پرچم گذاری در سواحل کشوربه منظور تفکیک شناگاه های سالم و ناسالم برای شنا از سوی محیط زیست در دست اجرا قرار گرفت که نخستین بار این طرح در شناگاه های خزر در ساحل مازندران با نصب پرچم های آبی و زرد عملیاتی شد.
پرچم زرد به معنای منطقه آلوده و آبی نیز منطقه آزاد و سالم برای شنا نشانه گذاری می شود.
مازندران 338 کیلومتر از ساحل خزر را در اختیار دارد و در سال جاری 53 شناگاه در این ساحل سازماندهی شد.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.