به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، در این آیین که روز گذشته با حضور معاون اول رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، دانشگاه شهرکرد لوح تقدیر جایزه ملی محیط زیست ایران را دریافت کرد.
در این لوح خطاب به دانشگاه شهرکرد آمده است: به نشان قدردانی از تلاش ارزشمند و شایسته سپاس درباره مشارکت برای ثبت ذخیره گاه زیست کره و تنگ صیاد و سبزکوه ، راه اندازی کرسی پایدار کوهستان و اجرای طرح کاشت 20 هکتار گل محمدی در راستای دانشگاه سبز، لوح تقدیر داوران جایزه ملی محیط زیست ایران به آن دانشگاه اهدا می شود.
براساس این گزارش، سازمان حفاظت محیط زیست ایران به منظورافزایش مشارکت همگانی برای حفظ محیط زیست و با هدف تشویق و قدردانی از تلاش افرادی که در مسیر حفاظت از محیط زیست راهگشا بوده‌ و تاثیرات علمی و فرهنگی بسزایی در شناخت و توسعه دانش محیط زیست در بین اقشار مختلف جامعه داشته‌ اند، از سال 79 با استناد به ماده 46 آیین ‌نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و مصوبه 23 دی ماه 77 شورای عالی محیط زیست اقدام به برگزاری جایزه ملی محیط زیست کرده است.
بر اساس این گزارش، ابداعات، اختراعات و طرح های بارز برای جلوگیری از آلودگی یا تخریب محیط زیست که سبب کاهش موثر هزینه های پیشگیری از آلودگی و تخریب وسیع می شود، ارایه طرح های کاربردی و اجرایی که نجات گونه های کمیاب گیاهی و جانوری در معرض خطر را در پی دارد و مطالعات و تحقیقات علمی ارزشمند و موثر برای پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست و زیست محیطی جامعه مهمترین محورها برای دریافت جایزه ملی محیط زیست را شامل می شود.
ارایه خدمات ارزنده و فعالیت های برجسته و موثر برای ارتقای سطح دانش و بینش، فداکاری و از خود گذشتگی برای کاهش اثرات بحران های زیست محیطی و حفاظت از سلامت مردم در این مواقع از دیگر محورهای این جایزه ملی است.
بر اساس اعلام سازمان محیط زیست ایران، ۱۶۷ پرونده از متقاضیان شرکت در این رقابت به دبیرخانه جایزه ملی محیط زیست به ثبت رسیده که از مجموع آن ۵۱ پرونده در بخش متخصصان، ۳۱ پرونده در بخش سازمان‌های عمومی و دولتی، ۴۲ پرونده در بخش شرکت‌های خصوصی، ۱۰ پرونده در بخش سازمان ‌های مردم نهاد و ۳۳ پرونده در بخش سایر اشخاص دریافت شد.
براساس این گزارش، از این تعداد هفت پرونده در بخش موسسات دولتی و عمومی، ۲ پرونده در بخش شرکت‌های خصوصی، سه پرونده در بخش متخصصان، ۶ پرونده در بخش سازمان‌های مردم نهاد و ۶ پرونده نیز در بخش سایر افراد حائز دریافت جایزه و لوح تقدیر شد.
پانزدهم تا بیست و یکم خردادماه هفته محیط زیست در کشور نامگذاری شده است.
بیش از هشت هزار دانشجو در 161 رشته تحصیلی شامل 52 رشته کارشناسی، 68 رشته کارشناسی ارشد، 40 رشته دکترای تخصصی، یک‌ رشته دکترای حرفه ‌ای و 28 رشته تحصیلی در پردیس دانشگاهی این دانشگاه شامل 13 رشته کارشناسی ارشد و 15 رشته دکترای تخصصی در دانشگاه شهرکرد به تحصیل اشتغال دارند.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشار: جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.