سید امیر حسینی جو روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : در این طرح که تفاهم نامه اولیه آن در سال گذشته به امضاء رسیده قرار است یک شرکت آلمانی بدون دریافت هزینه ای ، در ساخت ، راه اندازی و بهره برداری این نیروگاه مشارکت داشته باشد و زباله های انباشت شده در منطقه پرده سر را به برق تبدیل و آن را به فروش برساند.
وی اظهار داشت : شهرداری تنکابن نیز مکلف است که 10 هزار مترمربع زمین در محل دفن بهداشتی زباله منطقه پرده سر به منظور احداث نیروگاه در اختیار این شرکت قرار داده و روزانه 300 تن زباله را تحویل دهد.
حسینی جو با بیان اینکه مدیریت و اجرای پروژه تولید برق از زباله به مدت 20 سال خواهد بود ، خاطرنشان کرد : از آنجایی که شرکت مذکور به منظور طراحی ، تهیه و ساخت تجهیزات ، تاسیسات و منصوبات نیروگاه تا سقف یازده میلیون یورو تامین سرمایه کرده و هیچ مشکل مالی در این زمینه وجود ندارد بنابراین احداث این نیروگاه بهترین گزینه برای پایان دادن به مشکل پسماند در منطقه است.
وی تصریح کرد : این طرح که کاملا کارشناسی است به دلیل برخی ایراد ها در متن قرارداد و پیچیدگی سیستم اداری با مشکل مواجه شده و باید هرچه سریعتر برطرف گردد تا تکلیف شهرهای همجوار هم که منتظر نتیجه آن هستند ، مشخص گردد.
به گفته فرماندار ویژه تنکابن ، با راه اندازی این نیروگاه و به منظور تامین روزانه 300 تن زباله مورد نیاز ، مقرر گردید زباله های شهرستان های رامسر و عباس آباد نیز به این منطقه انتقال یابد تا مشکلات آنها در بخش مدیریت پسماند به حداقل برسد.
وی یادآور شد : هم اکنون هزاران تن زباله در منطقه پرده سر انباشت شده و شیرابه های حاصل از آن سلامت مردم منطقه را تهدید می کند.
شهردار تنکابن نیز در این باره گفت : در قرارداد قبلی برخی ایرادات حقوقی مطرح شد که قرار بود تا طرف مقابل آنها را برطرف نموده و قرارداد جدید را ارسال نماید که تاکنون محقق نشده است.
محسن قنبری با بیان اینکه از طرح مذکور به شدت استقبال خواهیم کرد، افزود : متاسفانه زمین پرده سر متعلق به شهرداری نیست و مربوط به منابع طبیعی است و باید رایزنی های لازم در این زمینه صورت گیرد.
به گفته وی ، اگر این طرح در منطقه ایجاد شود اتفاق بزرگ و مثبتی خواهد بود اما باید بدون اشکال باشد تا مدیران آینده را با مشکل مواجه نکند.
قنبری یادآور شد : در قرارداد مذکور، شهرداری متعهد است که روزانه 300 تن زباله تحویل دهد اما اگر این میزان زباله کاهش پیدا کرد و شهرداری نتوانست به تعهداتش عمل کند ، مشکلاتی ایجاد خواهد شد
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم** انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
1899/1602/6513/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.