به گزارش ایرنا، فرامرز نیک سرشت روز چهارشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی زنجان افزود: نباید اطلاعات و زیر ساخت های مورد نیاز برای سرمایه گذار در هر منطقه را محدود در نظر گرفت.
وی یادآورشد: گاه سرمایه گذار توامندی به این استان وارد می شود اما به علت نبود امکانات و زیر ساخت های مورد نیاز از جمله زمین بزرگ و زیر ساخت های گسترده، حاضر به سرمایه گذاری نمی شود.
نیک سرشت تاکید کرد: باید اطلاعات موجود در نقشه راه سرمایه گذاری به شکل منعطف طراحی شود تا با هر نوع پیشنهاد سرمایه گذاری بتوان، بسته مطلوب را ارائه کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان هم در ادامه جلسه به طراحی و فعال سازی پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری برای کاهش زمان صدور استعلام ها از سه ماه تا یک هفته اشاره کرد و گفت: این پنجره واحد با محوریت پاسخدهی سریع در خصوص 2 استعلام زمان بر تغییر کاربری زمین و استفاده از زمین های ملی و منابع طبیعی فعالیت می کند.
ابوالفضل عباسچیان اظهار کرد: یکی از دلایل طولانی شدن فرآیندهای صدور مجوزها، زمانبر بودن دریافت پاسخ استعلامات است که گاه این پروسه تا 2 سال به طول می انجامد.
وی یادآورشد: در پنجره واحد، تمام بخش های رسیدگی کننده دارای یک بازه زمانی هستند و نحوه عملکرد دستگاه ها به استعلام ها در سامانه قابل رصد است.
عباسچیان با بیان اینکه در طراحی این سامانه از تجربه 2 استان تبریز و مشهد که پیش از این، به آن مجهز شده اند، استفاده شده است، خاطر نشان کرد: هدف کلی از طرحی سیستم پنجره واحد، ایجاد شفافیت، تسریع و تسهیل امور مرتبط با صدور مجوزها و پاسخگویی به استعلامات است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه شایسته استان نیست که در زمان ورود سرمایه گذار، اطلاعات جامعی برای هدایت وی وجود نداشته باشد و پس از ورود متقاضی، اقدامات لازم انجام شود، گفت: نقشه جامع سرمایه گذاری با تجمیع اطلاعات لکه های شناسایی شده برای سرمایه گذاری این مشکل را حل می کند.
وی با بیان اینکه این نقشه راه بر خط است و اطلاعات آن در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، ادامه داد: از سوی دیگر ضعف لکه های سرمایه گذاری در این نقشه مشخص شده است و دستگاه ها می توانند متناسب با نیاز هر منطقه اقدام به تامین زیر ساخت ها و تمهیدات لازم کنند.
3001
تهیه و انتشار: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.