به گزارش خبرنگار ایرنا، امید ذاکری سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همین مدت برای نخستین بار از سال 94 تاکنون حفاظت بیش از یک میلیون و 300 هزار هکتار از مراتع استان توسط مردم در قالب پروژه حفاظت مشارکتی درحال انجام است.
وی تصریح کرد: اجرای 45 مورد عملیات آبخیزداری با سرمایه گذاری بیش از 83 میلیارد ریال توسط خیرین حاصل افزایش سرمایه اجتماعی ، اعتماد و مشارکت مردم در صیانت و توسعه منابع زیستی هرمزگان بوده است .
ذاکری افزود : ایجاد بیش از 100 هکتار جنگل دست کاشت در قالب پروژه جنگل کاری مشارکتی برای اولین بار در کشور در دوسال اخیر و با حمایت دولت با استفاده از گونه های بومی توسط خیرین و سازمان های مردم نهاد از جمله دستاوردهای منابع طبیعی استان است.
از مساحت هفت میلیون و200 هزار هکتاری استان هرمزگان، شش میلیون و 900 هزار هکتار جزء عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
ازم به ذکر است، هفت هزار و 451 سازه آبخیزداری و بیش از 110 هزار هکتار عملیات بیولوژیک و بیومکانیک با ظرفیت آبگیری 400 میلیون مترمکعب در سال در سطح استان هرمزگان اجرا شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.