به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار حسین کریمی اول روز سه شنبه درگردهمایی منابع طبیعی، بسیج سازندگی، همیاران طبیعت و جوامع محلی گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، گفت: امروز حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در همه جوامع بویژه جامعه اسلامی ما یک اقدام ارزشمند است.
وی با ابراز گله مندی از کم توجهی به منابع طبیعی و محیط زیست در کشور و استان گلستان و تخریب آن، افزود: وضعیت امروز این سرمایه های ملی نگران کننده است و اگر برای حفظ آن از دست درازی ها بویژه در این استان، چاره اندیشی نشود تا چند سال آینده اثری از جنگل ها و مراتع کم نظیر گلستان باقی نمی ماند.
سرهنگ کریمی اول اضافه کرد: بارها اعلام شده که بسیج و سپاه با همه نیروهای انسانی و امکانات سخت افزاری خود آماده حضور در عرصه های مختلف از جمله منابع طبیعی در کنار دولت است.
وی تصریح کرد: در سال های گذشته بسیج سازندگی سپاه گلستان در طرح های صیانت ازجنگل، جنگل کاری، بیابان زدایی، کشت نهال و گابیون بندی، با منابع طبیعی و محیط زیست استان مشارکت داشته و همچنان آمادگی لازم را برای ادامه همکاری در این زمینه ها دارد.
جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان، خدمت برای توسعه کشور و دفاع از ارزش های انقلاب را ماموریت اصلی سپاه و بسیج دانست و یادآور شد: منابع طبیعی و محیط زیست ازمهمترین زیرساخت های توسعه کشور است که همه باید در حفظ و صیانت از آن تلاش کنیم.
سرهنگ کریمی اول همچنین با اشاره به اراضی کم بازده مناطق شمالی این استان و تهدید ریزگردها در آینده ای نه چندان دور، گفت: برای جلوگیری از این تهدید زیست محیطی، از هم اکنون باید اقدام به اجرای طرح های کشت نهال یا ایجاد فضای سبز در مناطق شمالی بویژه در غرب شهر بزرگ گنبدکاووس نمود.
این فرمانده نظامی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران، برلزوم بهره گیری از ظرفیت این قرارگاه در طرح های بزرگ عمرانی در استان گلستان تاکید کرد و افزود: مسئولان این استان باید به جای دعواهای سیاسی بر سر قدرت، عقب ماندگی در توسعه گلستان را جبران نمایند.
وی گفت: هم اکنون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیای سپاه، تنها در یک طرح بزرگ استان گلستان به نام سد نرماب چهل چای حضور دارد درحالی که می توان از ظرفیت این قرارگاه درحوزه های مختلف استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که مدیرکل منابع طبیعی گلستان و برخی مسئولان و نیز مرتعداران گنبدکاووس حضور داشتند، علاوه بر ارائه گزارش عملکرد توسط رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری این شهرستان و تجلیل از برخی مرتعداران نمونه، چهار فقره سند مرتعداری به مرتعداران واگذار و 15 اصله نهال نیز غرس شد.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت واقع درشرق گلستان، 350 هزار هکتار مرتع دارد.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.