محمد شعبانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برنامه ریزان اوقات فراغت دانش آموزان در مازندران تلاش کردند که در برنامه های امسال توجه ویژه تر و بیشتری را به مناطق محروم داشته باشند .
وی ادامه داد : برای این منظور اختصاص تجهیزات و امکاناتی همچون رایانه به پایگاههای اوقات فراغت ، کانون های قرآنی و مدارس مورد نظر قرار گرفته است .
معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت : علاوه بر تخصیص این تجهیزات ، بسترهای لازم برای استفاده دانش آموزان مناطق محروم از خدمات اوقات فراغت همچون اردوهای سیاحتی و زیارتی مورد نظر قرار گرفته است .
وی از جمله این بسترها را تامین امکانات برای ایاب و ذهاب دانش آموزان برای حضور در این اردوها اعلام کرد و افزود : پیشتر به دلیل بضاعت اندک مالی خانواده ، این دانش آموزان هزینه رفت و آمد برای حضور در اردوها را نداشتند .
به گفته شعبانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با تهیه خودرو امکان تردد این دانش آموزان و حضور در اردوها را فراهم آورده است تا بتوانند از این فرصت استفاده بکنند .
وی از دودانگه ، چهار دانگه ، کیاسر ، کجور ، کلاردشت ، بندپی شرقی و غربی به عنوان تعدادی از این مناطق محروم نام برد که دانش آموزان آن تابستان امسال از خدمات ویژه ای برخوردار می شوند .
معاون آموزش و پرورش مازندران همچنین تقویت و توجه به کلاس های دنیای مجازی با عنوان 'نشاط اجتماعی ' به عنوان دیگر تفاوت های برنامه های امسال اوقات فراغت دانش آموزان در استان ذکر کرد .
وی ادامه داد : با توجه به فراگیر شدن استفاده از شبکه های مجازی می بایست دانش آموزان با آشنایی نسبت به این امکانات در این بخش حضور یابند .
شعبانی گفت : آموزش و پرورش مازندران ، تابستان امسال 800 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان استان برپا می کند .
وی خاطرنشان کرد : همچنین در صورت تمایل مدیر هر مدرسه ای و داشتن امکانات لازم می تواند نسبت به برپایی کلاس های اوقات فراغت اقدام بکند .
معاون آموزش و پرورش مازندران پیش بینی کرد امسال 200 هزار دانش آموز زیر پوشش خدمات پایگاه های اوقات فراغت این اداره کل قرار بگیرند .
مازندران حدود 520 هزار دانش آموز دارد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.